۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۵۴۶۲۲۸

هدیه ویژه فوعه‌ای‌های در محاصره برای مستندساز ایرانی

مادر اهل فوعه سوریه در نامه ای که در اختتامیه جشنواره عمار خوانده شد، نوشت: از همه خبرنگاران و روزنامه نگاران می خواهم که تلاش کنند تا چهره حقیقی مصائب مردم مظلوم را ارائه دهند .
جشنواره عمار

به گزارش خبرگزای رسا، در اختتامیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، با اهدای عروسکی از طرف اهالی شهر در محاصره فوعه سوریه از وحید فراهانی کارگردان مستند «با صبر زندگی» تقدیر ویژه به عمل آمد. نامه ای نیز همراه این هدیه از طرف یکی از اهالی شهر فوعه خطاب به کارگردان مستند و اهلی رسانه ارسال شده بود که متن آن به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

من «رجا بشار قیشانی» از اهالی فوعه تحت محاصره متولد ۱۹۸۶/۱۰/۲۰ مادر ۴ کودک به نامهای احمد، کریم، ریان و حمزه هستم؛ همسرم «احمد بیرقدار» همچنان در فوعه مظلوم در محاصره است و همچنان مسلحین اجازه رسیدن کمک ها به کودکان و بزرگسالان نمی دهند و مشکلات در آنجا غیرقابل توصیف است و از رسیدن شیر، پوشک، سوخت و … جلوگیری می کنند و ظلم بسیاری به اهالی کفریا و به خصوص فوعه می شود.

وقتی که از این دو شهر محاصره شده خارج شدیم سخت تر و قهرآمیزتر از محاصره بود و کودکان مصیبت های بزرگی دیدند از جمله در الراشدین که ۱۲۰ نفر قربانی شدند؛ آن لحظه صحنه خیلی تاسف برانگیزی بود؛ در آن زمان ۵ ماهه باردار بودم و بعد که به سمت راشدین حرکت کردیم و بعد از دیدن کشتار انسان های بی گناه و ربودن زنان و کودکان به مقصد رسیدیم و در همه این مسیر کارگردان و تصویربردار ایرانی با ما در اتوبوس ها بودند و لحظات سختی که در زمان انفجار شاهد بودیم را به تصویر کشیدند و بعد از گذشت ایامی فیلم آن کارگردان ایرانی را دیدم و از اینکه فیلمساز ایرانی برای رساندن صدای مظلومان به گوش جهانیان تلاش کرده خوشحال شدم.

و من از وحید فراهانی کارگردان به خاطر کار بزرگش که سعی کرد صدای مصائب اهالی مظلوم فوعه و کفریا که تحت ستم جبهه النصره و داعش بودند را به گوش جهان برساند تشکر می کنم و از همه خبرنگاران و روزنامه نگاران می خواهم که تلاش کنند تا چهره حقیقی مصائب مردم مظلوم را ارائه دهند همانگونه که خبرنگاران ایرانی و حزب الله اینگونه عمل کردند.

و از صمیم قلب می خواهم به این کارگردان بگویم که از تو بسیار سپاسگذارم و به تو یکی از اسباب بازی های پسرم حمزه را به عنوان هدیه تقدیم می کنم تا تعبیری باشد از قدردانی کامل ما؛ و شالی که خانم زهره یزدان پناه از سوی خبرنگاران ایرانی به من داد را پیش خود نگه می دارم تا یادی از حمزه باشد به امید آنکه فوعه و کفریا آزاد شود و همسرم را ببینم و زندگی را ادامه دهیم و سلام من را به تمامی کارگردانانی که در عمار مشارکت دارند برسانید.

و در پایان امیدوارم روزی شما را در فوعه و کفریا ببینم بعد از آنکه از دست جبهه النصره، داعش و تکفیری های جهان اسلام آزاد شود.

رجا قیشانی

گفتنی است، مستند «با صبر زندگی» در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، فانوس بخش «بیداری اسلامی و جهانی» را توانست کسب کند./841/د۱۰۳/س

ارسال نظرات