۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۴۶۲۹۰

هرآنچه باید داوطلبان مجمع نمایندگان بدانند/ ثبت نام تا ۲۲ دیماه ادامه دارد

ستاد برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان اعلام کرد که ثبت نام داوطلبان هشتمین دوره انتخابات این مجمع تا ۲۲ دیماه ادامه دارد.
مجمع نمایندگان طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طلاب و فضلای حوزه های علمیه خود را برای شرکت در هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان آماده می کنند.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تنها نهاد انتخابی در حوزه است که نمایندگان آن برای یک دوره چهار ساله با رای مستقیم طلاب انتخاب می شوند.

هفتمین دوره مجمع نمایندگان اسفندماه سال جاری به پایان می رسد و انتخابات هشتمین دوره، اواسط اسفندماه در مدرسه علمیه فیضیه قم و با نظارت جامعه مدرسین برگزار می شود.

 کار ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از ۱۲ دیماه آغاز شده و تا ۲۲ دیماه ادامه دارد.

آنچه در ادامه می خوانید بخشی از شرایط ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم است.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام:

عکس رنگی ۴×۳ معمم و جدید (۲ قطعه)

تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی

تأییدیه شرکت در درس خارج به مدت ۵ سال و یا گواهی اتمام سطح چهار حوزه

تکمیل فرمهای ثبت نام (حضوری و اینترتی)

ثبت نام حضوری از ساعت ۸الی۱۴: خیابان معلم –کوچه ۱۲ – جامعه مدرسین حوزه علمیه قم – ستاد برگزاری انتخابات

شرایط داوطلبان نمایندگی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

طبق ماده 9 آیین نامه انتخاباتی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم؛ داوطلبان گرامی نمایندگی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم حداقل می بایست واجد شرایط ذیل باشند:

1.اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقه و حفظ نظام جمهوری اسلامی

2.داشتن توانایی لازم جسمی، روحی و فکری برای انجام وظایف نمایندگی و شرکت در کمیسیون ها

3.سکونت فعلی درقم

4.اهل حوزه انتخابیه بودن

5.داشتن حسن سابقه

6.ملبس بودن به لباس مقدس روحانیت

7.نداشتن عضویت یا ارتباط تشکیلاتی و حتی گرایش فکری به گروههای مخالف انقلاب اسلامی و روحانیت

8.نداشتن عضویت فعلی در احزاب سیاسی

9.عدم اشتغال به مسئولیتهایی که با وظایف نمایندگی منافات دارد

10.داشتن تاییدیه سطح سه حوزه به همراه (تاییدیه 5 سال شرکت در دروس خارج و یا تاییدیه پایان سطح چهار حوزه)

راهنمای ثبت نام الكترونيكی داوطلبان نمايندگی

دواطلبان نمایندگی مجمع که تمایل دارند به صورت غیر حضوری و اینترنتی کار ثبت نام خود را انجام دهند می بایست با مراجعه به سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اقدام به ثبت نام و تکمیل فرم های مربوطه کنند.

در این مرحله متقاضیان هنگام ثبت نام به موارد ذیل توجه کنند:

1- هنگام ثبت نام از کلید برگشت استفاده نکنید

2- در ثبت نام الکترونیکی کليه اطلاعات خواسته شده بايد بصورت صحيح و كامل با حروف و کارکترهای فارسی وارد شود و سيستم به صورت خودکار آنها را کنترل می کند و تا زمانی که اشکالی در فرم وجود داشته باشد اجازه ثبت نام داده نمي شود. پس در ورود اطلاعات دقت بفرمائيد.

3- کد ملي داوطلب بايد بدون در نظر گرفتن فاصله و خط تيره و فقط به صورت يك عدد 10 رقمي و صحيح وارد شود.

4- اطلاعات خواسته شده در فرم مانند نام، نام خانوادگي، نام پدر و غيره بايد با حروف فارسي و طبق شناسنامه و اسناد معتبر ديگر به صورت صحيح وارد شود.

5- ورود اطلاعات فيلدهايي که کنار عنوان آنها علامت ستاره (*) درج شده است الزامي است و در صورت عدم درج اطلاعات و يا درج اطلاعات نا صحيح ثبت فرم صورت نمي پذيرد.

6- تصاوير اسکن شده از مدارک پيوستي بايد حتما با فرمت jpg و با حجم کمتر از 400 کيلوبايت باشد.

7- کد امنيتی پايان فرم از هشت عدد تشكيل می شود كه بايد به صورت صحيح تشخيص داده شده و در محل مورد نظر وارد شود. در صورتی که عدد خوانا نیست می توانید با کلیک بر روی عبارت «باز سازی کد» که در کنار قرار دارد نسبت به تغییر عدد اقدام کنید.

8- در صورتی که هنگام ثبت اطلاعات خطايی در تشخيص اطلاعات وارد شده رخ دهد. در ذيل فيلدی که خطا بوجود آمده پيغام متناسب با خطا نمایش داده خواهد شد که می توانيد با توجه به پيغام نسبت به اصلاح خطا اقدام نمایید.

9- در هر بار بروز خطا و قبل از فشردن ثبت نهایی کلیه فیلدهای وارد شده را کنترل بفرمائید و از صحت اطلاعات (خصوصا استان و حوزه انتخابیه) اطمینان حاصل کنید.

10- قبل از شروع به ثبت نام فایل تصویر شناسنامه، کارت ملی، عکس 4*3 جدید و معمم، نامه تاییدیه درس خارج و یا تاییدیه سطح چهار حوزه خود را با مشخصات فوق آماده نمائيد.

11- ثبت نام الکترونیکی زمانی تکمیل می شود که سیستم کد پیگیری ثبت نام را به شما ارائه نماید. بنابراین تا زمانی که کد پیگیری دریافت نکرده اید سیستم را ترک نفرمائید.

12- پس از تکمیل ثبت نام، اصل مدرک تاییدیه درس خارج و یا تاییدیه پایان سطح چهار و 2 قطعه عکس 3*4 جدید، معمم و رنگی خود را به همراه كد رهگيری ثبت نام الکترونیکی، حداکثر تا تاریخ 22 دیماه 1396 به ستاد برگزاری انتخابات واقع در قم، خیابان معلم، کوچه شماره 12 ساختمان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تحویل فرمائید.

13- داوطلبان محترم لازم است قبل از اقدام به ثبت نام شرایط داوطلبان نمایندگی مجمع نمايندگان طلاب و فضلای حوزه علميه قم را که در صفحه بعد آمده است مطالعه نموده و در صورت واجد شرایط بودن اقدام به ثبت نام نمایند.

14- در صورت بروز مشکل یا ابهام با شماره تلفن 02537730407 تماس حاصل فرمائید.

تشکیل هیات نظارت بر برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان

از سوی دیگر و همزمان با پیگیری روند اجرایی انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، هیات نظارت بر برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان نیز تشکیل شده است.

هیأت نظارت بر انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که اعضای آن منتخب نهادهای عالی حوزوی هستند، کار بررسی صلاحیت ها و نظارت بر چگونگی برگزاری انتخابات هشتمین دوره را برعهده خواهند داشت.  این هیات همچون هیات برگزاری در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تشکیل شده است.

گفتنی است، هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ۱۳ اسفندماه سال جاری برگزار می شود. /924/ت303/ج

ارسال نظرات