۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۵۴۷۵۲۵
حجت الاسلام قطبی:

نیازمند بررسی مسائل نوپدید پزشکی از منظر فقهی هستیم

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به برگزاری موفق طرح نسیم مهر با محوریت مسائل شرعی و سلامت معنوی طی ۱۰ سال اخیر در استان اصفهان، گفت: روحانیان در محیط های درمانی با مسائل فقهی جدیدی در حوزه پزشکی مواجه هستند که لازم است به بررسی آنها بپردازیم.
حجت الاسلام محمد قطبی

حجت الاسلام محمد قطبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به فعالیت طرح نسیم مهر در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بیمارستان‌های تحت نظر این نهاد با همکاری نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی طی یک دهه اخیر، گفت: در این طرح طلاب و روحانیان خواهر و برادر در محیط‌های درمانی و محیط دانشگاه فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی و پاسخگویی به احکام فقهی و شرعی را انجام می‌دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه دفاتر این طرح تحت عنوان نسیم مهر دایر هستند، افزود: ارتباط با بیماران و همراهان آنها به منظور آگاه‌سازی آنها از مسائل شرعی و پاسخگویی به سؤالات شرعی و ارائه مباحث مشاوره معنوی و امیدبخشی به آنها از جمله اقداماتی است که در طرح نسیم مهر صورت می‌گیرد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان، ارائه مباحث مربوط به سلامت معنوی را از اهداف طرح نسیم مهر برشمرد و تصریح کرد: این طرح موفقیت‌های خوبی داشته است و زمانی که خانم دکتر دستجردی وزیر بهداشت بود پس از بازدید از بیمارستان‌های مختلف اصفهان و بازدید عملکرد دفاتر نسیم مهر، گزارشی از این اقدامات تهیه کرده و به نقاط مختلف کشور ارسال شد که استان‌های مختلف از این طرح استقبال کردند.

حجت الاسلام قطبی با تصریح بر ابداع طرح نسیم مهر در اصفهان، با محوریت سلامت معنوی و پاسخگویی به مسائل شرعی، اظهار کرد: در محیط دانشگاه نیز روحانیان و طلاب حاضر در این طرح با دانشجویان در ارتباط هستند که در حوزه‌هایی نظیر مسائل و شبهات دینی، سؤالات شرعی، مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده و ازدواج، بحث‌های مربوط به کلام و عقاید و پاسخ به سؤالات طلاب در این زمینه از جمله فعالیت‌های دفاتر نسیم مهر در دانشگاه است.

وی مسأله فقه پزشکی و مسائل نوپدید در این زمینه را از مهمترین مسائلی عنوان کرد که لازم است مبلغان به آن بپردازند و خاطرنشان کرد: روحانیان و طلاب طرح نسیم مهر در محیط‌های درمانی با مسائل نوینی در حوزه پزشکی و فقه پزشکی مواجه هستند که لازم است به درستی به این مسائل پرداخته شده و ابعاد مختلف آن را بررسی کنیم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های مختلف ویژه مبلغان و فعالان طرح نسیم مهر، تصریح کرد: امسال کارگاه آموزشی با محوریت فقه پزشکی ویژه طلاب و روحانیان به منظور بررسی مسائل نوپدید پزشکی از منظر فقه و دین با حضور حجت الاسلام ابراهیمی رییس گروه فقه مرکز ملی پاسخگویی به مسائل شرعی قم در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌گردد.

لازم به ذکر است کارگاه آموزشی «فقه پزشکی» فردا چهارشنبه 20 دی ماه از ساعت 8:30 تا 11 صبح در تالار رازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به همت دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با همکاری نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود./1304/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات