۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۵۴۷۵۳۵
رییس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی:

طرح «همسفر تا بهشت» به معنای مداخله در روند طبیعی و سنتی ازدواج نیست

حجت الاسلام ترابی با انتقاد نسبت به اینکه برخی می گویند آمار طلاق در بین ازدواج های دانشجویی افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر طلاق ها در بین ازدواج های دانشجویی کمتر از سه درصد است که قابل مقایسه با آمارهای دیگر طلاق در جامعه نیست چرا که آمار طلاق ۲۰ درصد عنوان می شود.
همسفر تا بهشت

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ترابی، رییس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی در نشست خبری بیست و یکمین دوره ازدواج دانشجویی که در مرکز فرهنگی آموزشی دانشگاهیان، امروز 19 دی برگزار شد، به بیان اهداف طرح «همسفر تا بهشت» پرداخت.

وی با بیان اینکه امسال بیست و یکمین دوره طرح همسفر تا بهشت برگزار می شود، گفت: ثبت نام این دوره از اول بهمن آغاز شده است و به مدت یک ماه ادامه دارد.

حجت الاسلام ترابی درباره اهداف طرح «همسفر تا بهشت» گفت: با توجه به اینکه بیست و یکمین دوره این طرح در پیش است در ابتدا انجام یک فعالیت فرهنگی با انشاط در فضای دانشگاه ها هدف بوده است و وظیفه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها انجام کار فرهنگی است.  

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که کار فرهنگی ابعاد مختلف دارد، ادامه داد: تشویق دانشجویان برای تشکیل خانواده، انجام برنامه هایی که حکایت از نشاط و شادمانی دانشجویان دارد و در کنار این مسائل آموزش برای سبک زندگی جزو دستور کار بوده است.

حجت الاسلام ترابی با بیان اینکه در دوره های آغازین موضوع نشاط برای اقدام  به ازدواج دانشجویی پررنگ تر بود، تصریح کرد: به تدریج آموزش در این طرح شکل قوی تری به خود گرفت و از طرفی توجه به معنویت در فضای دانشگاه ها در راستای اجرای این طرح مدنظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اجرای طرح « همسفر تا بهشت» به معنای مداخله در روند طبیعی و سنتی ازدواج نیست، ابراز کرد: برخی از دور درباره این طرح بر این باورند که دانشگاه در امر طبیعی و روند ازدواج دانشجویان مداخله می کند که البته این دیدگاه نادرست است.

حجت الاسلام ترابی ادامه داد: ایجاد رغبت و فضای اقدام به ازدواج در دانشگاه و از طرفی برگزاری آموزش های سبک زندگی به دانشجویان برای ازدواج از دیگر اهداف این طرح است که زندگی مشترک خود را مدیریت کنند.

در حال حاضر طلاق ها در بین ازدواج های دانشجویی کمتر از سه درصد است

وی در ادامه با انتقاد نسبت به اینکه برخی می گویند آمار طلاق در بین ازدواج های دانشجویی افزایش یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر طلاق ها در بین ازدواج های دانشجویی کمتر از سه درصد است که قابل مقایسه با آمارهای دیگر طلاق در جامعه نیست چرا که آمار طلاق 20 درصد عنوان می شود.

رییس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی گفت: امسال این طرح در قالب 16 کاروان برگزار می شود و کسانی مجاز به ثبت نام هستند که تاریخ عقد آنها از اول مهرماه 95 تا اول دی ماه 96 باشد.

وی با بیان اینکه در دوره قبل 28 هزار ثبت نام انجام شد که از 18 هزار نفر میزبانی صورت گرفت، افزود: در حال حاضر 13 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و امید است که آمار ثبت نام کنندگان به 20 هزار نفر برسد./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات