۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۵۴۷۵۴۸
امشب برگزار شد؛

مراسم وداع با پیکر شهید حجت الاسلام حسینی در بهشهر

مراسم وداع با پیکر روحانی شهید حجت الاسلام سیدباقر حسینی که پیکر پاکش به تازگی شناسایی شد در مسجد امیرالمومنین(ع) شهرستان بهشهر برگزار شد.
روحانی شهید سید باقر حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، مراسم وداع با پیکر روحانی شهید حجت الاسلام سیدباقر حسینی که پیکر پاکش به تازگی شناسایی شد در مسجد امیرالمومنین(ع) شهرستان بهشهر برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم جمعی از روحانیان، اساتید حوزه، طلاب و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

این گزارش می افزاید؛ پیکر روحانی شهید «سید باقر حسینی» فرزند سید بزرگ به تازگی مورد تفحص قرار گرفت و پس از 29 سال به زادگاهش واقع در روستای «گرنام» بهشهر باز گشت.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام سید باقر حسینی که در سال 1367 در عملیات تک مجنون به شهادت رسید امروز  وارد استان مازندران شد و برای مراسم شب وداع، تشییع و تدفین به شهرستان بهشهر منتقل شد.

این گزارس می افزاید؛ مراسم تشییع این شهید روحانی هشت سال دفاع مقدس، فردا ساعت 9 صبح از مقابل بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر به سمت پارک ملت برگزار و سپس جهت خاکسپاری به زادگاهش واقع در روستای «گرنام» این شهرستان انتقال داده خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهشهر در مراسم وداع شهید سید باقر حسینی با بیان این که شهدا عزت و اقتدار برای کشورمان به ارمغان آورده اند، گفت: اگر امروز کشورمان از امنیت و جایگاه رفیعی برخوردار است به دلیل از جان گذشتگی های فرزندان این انقلاب است.

عابدین داغمه‌چی با بیان این که شهدا بهترین الگو برای جامعه ما هستند، افزود: امروز همه ما باید ادامه دهنده راهی باشیم که شهدا آغاز گر آن بوده اند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که خون های پاک شهدا انقلاب و نظام اسلامی را بیمه کرده است، بیان داشت: امروز همه مسؤولان کشور باید به گونه ای رفتار کنند تا خدای ناکرده شرمنده شهدا نباشند.

فرمانده سپاه بهشهر بر ضرورت زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز کشورمان برای رشد و تعالی در همه بخش های خود نیازمند بهره گیری از این فرهنگ اصیل و انقلابی است.

وی با بیان این که دشمنان تلاش می کنند با کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین از بین بردن تفکر انقلابی در جامعه ما بستری را برای نفوذ به کشورمان فراهم کنند، تصریح کرد: امروز همه ما وظیفه داریم با نگاه انقلابی و مدیریتی جهادی در جهت تعالی نظام اسلامی گام برداریم.

داغمه چی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که ملت هوشیار و با بصیرت ایران اسلامی در همه عرصه های این انقلاب پیشگام بوده اند، گفت: این مردم همه فتنه ها و توطئه های دشمنان علیه انقلاب را خنثی کردند و آخرین حماسه آفرینی این مردم در همین حوادث اخیر بوده است.

فرمانده سپاه بهشهر با بیان این که ملت بزرگ ایران گوش به فرمان ولایت و رهبری هستند، افزود: این مردم علیرغم همه مشکلات و گرفتاری های موجود در جامعه، هیچ گاه دست از انقلاب و نظام اسلامی نخواهند کشید.

وی با بیان این که حضور حماسی مردم در راهپیمایی های روزهای اخیر تأکیدی دوباره بر حمایت و پشتیبانی مردم از نظام اسلامی بود، بیان داشت: دشمنان باید بدانند تا زمانی که این مردم هوشیارانه در صحنه حاضر هستند نمی توانند آسیبی به انقلاب اسلامی بزنند.

داغمه چی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به حضور پررنگ روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیان حوزه های علمیه در هشت سال دفاع مقدس با حضور رزمی و تبلیغی خود ضمن احیاء معنویت در جبهه های جنگ همراه با دیگر اقشار مردم به دفاع از کشور و میهن اسلامی پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، همچنین مراسم وداع طلاب و روحانیان مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) بهشهر صبح فردا همراه با اقامه نماز جماعت صبح با حضور اساتید، طلاب و جمعی از روحانیان در این مدرسه علمیه برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ مازندران در هشت سال دفاع مقدس بیش از ۳۷۰ شهید روحانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است./۱۳۱۷/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات