۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۴۸۷۲۵
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

تشکیل جبهه واحد رسانه ای در بسیج رسانه ضروری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خواستار تشکیل جبهه واحد رسانه ای در بسیج رسانه استان شد و گفت: وجود جبهه واحد رسانه ای ضروری است تا در مواقع حساس وارد عمل شده و با تهاجمات رسانه ای دشمن مقابله کند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در مراسم بزرگداشت روز قشر بسیج رسانه که امروز همزمان با سالروز شهادت شهید رهبر در سالن کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد، با اشاره به اهمیت تبلیغ گفت: در دین اسلام موضوع تبلیغ از سوی پروردگار تدبیر و در اقامه اذان با صدای بلند، مناسک حج، نماز جمعه و همچنین نماز جماعت به صورت منطقی، عالمانه و ظریف برنامه ریزی شده است تا دین اسلام به صورت عملی تبلیغ شود.

وی افزود: در عصر حاضر بهترین ابزار برای تبلیغ، رسانه است و بر همین اساس کار اصحاب رسانه اعم از مکتوب و مجازی بسیار ارزشمند است.

امام جمعه ارومیه به فتنه اخیر اشاره کرد و گفت: در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم که رسانه ها میدان داری می کردند تا جایی که با محدودیت فضای مجازی و همچنین فیلتر پیام رسان های موبایلی فضا خود به خود آرام شد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: اصحاب رسانه باید اهل بصیرت باشند و بدانند که در هر موقعیتی چگونه عمل کنند و لازمه این بصیرت و حرکت های تاثیرگذار مطالعه دینی عمیق و برخورداری از پشتوانه فکری است که شاید بهترین منبع در این زمینه کتب شهید مطهری باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه از خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه ای خواست تا هرکاری را با نام خدا شروع کنند چراکه این اقدام آنها را از ورود به گناه دروغ و بهتان که دامنه آن در فضای مجازی و رسانه ها بسیار گسترده تر است، منع می کند.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه تقطیع سخن را مورد نقد قرار داد و گفت: باید مراقب نوشتار خود باشیم در مواردی تقطیع سخن و یا بهتان رسانه ای سبب بی آبرویی افراد می شود که باید روز قیامت در محضر خداوند پاسخگو بود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه خواستار تشکیل جبهه واحد رسانه ای در بسیج رسانه استان شد و خاطرنشان کرد: ضرورت تشکیل جبهه واحد رسانه ای در استان احساس می شود، برنامه ریزی شود اصحاب رسانه های مکتوب، مجازی، دیداری و شنیداری در جبهه ای واحد و با همفکری موضوعات را بررسی و محتوای لازم را به درقالبهای مختلف به مردم ارائه کنند.

وی اذعان کرد: امروز فعالیت های رسانه ای ما متفرق است و با فرماندهی و هماهنگی واحد انجام نمی شود درحالی وجود جبهه واحد رسانه ای در استان ضروری است تا در مواقع حساس باهم وارد عمل شده و با تهاجمات رسانه ای دشمن مقابله کنند.

امام جمعه ارومیه اذعان کرد: دشمن به صورت دقیق و علمی برای تمام گروه های سنی ما براساس ذائقه مخاطب برنامه ریزی کرده و تلاش می کند تا مفاهیم مورد نظر را در قالبهای مختلف فیلم، طنز، بحث های کارشناسی و حتی کارتون به گروههای هدف القا کند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها حکومت دینی است که معتقدم کشور را به دست صاحب اصلی خود امام زمان (عج) خواهند رساند، گفت: پیروزی جبهه حق وعده خداوند است، بنابراین جمهوری اسلامی ایران شکست نمی خورد مگر اینکه خود ملت کنار کشیده و دست از دین بردارند.

در ادامه این مراسم از فعالان رسانه ای که در پوشش خبری و انعکاس کنگره 12000 شهید استان تلاش کرده بودند، با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، فرمانده سپاه شهدا و جمعی از مسؤولان استان تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از طاهره زینالی، سرپرست خبرگزاری رسا در آذربایجان غربی نیز به جهت پوشش مناسب خبری کنگره 12000 شهید استان تجلیل به عمل آمد./936/پ203/ب1

ارسال نظرات