۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۴۸۸۱۰
امام جمعه اردبیل:

حضور حماسی مردم در حوادث اخیر مصداق عینی آتش به اختیار بود

امام جمعه اردبیل با اشاره به حضور حماسی مردم در حوادث اخیر برای دفاع از ارزش های نظام و انقلاب، گفت: حضور حماسی مردم در صحنه در حوادث اخیر مسؤولیت مسؤولان را مضاعف کرده است.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه، خاطرنشان کرد: حضور حماسی مردم در صحنه در حوادث اخیر مسؤولیت مسؤولان را مضاعف کرده است، در این خصوص مبادا مسؤولان به اشتباه بیفتند.

وی با تاکید بر ضرورت تدبیر و دقت بیشتر مسؤولان در سطح کلان مدیریتی کشور، افزود: حوادث اخیر با تدبیر مضاعف مسؤولان قابل دفع بود و کشور متحمل ضربه دشمن و زیان حیثیتی نمی شد و حضور سیل آسای ملت در صحنه که مصداق عین آتش به اختیار بود در حمایت از اصل نظام و خون مقدس شهدا و آرمانهای انقلاب و منافع و مصالح کلان کشوری بود و مسؤولان نباید این اجتماع را به حساب حمایت از خودشان بگذارند.

آیت الله عاملی با تاکید بر انتظار مردم ما از سه قوه برای تدبیر مضاعف، تصریح کرد: بنیادهای مالی خطاکار از عوامل اصلی نارضایتی بودند و دولت محترم و دستگاه قضایی در خصوص صاحبان آنها و اقدامات صورت گرفته با آنها شفاف سازی کنند.

امام جمعه اردبیل، بیان داشت: این مجرمین با مستأصل کردن هزاران خانواده و به هم ریختن اوضاع کشور و ضرر حیثیتی به کشور و شکستن غرور بین المللی ملت قطعا مفسد فی الارض هستند و باید عقوبت سنگینی متوجه آنها شود و بانک مرکزی که قصور در نظارت داشت، مثل آنها مستحق شدیدترین عقوبت است اما باز مأموریت ریاست آن تمدید شده است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: در خصوص حذف یارانه اگر پایه حقوقی مشخص می شد، موجب رفع نگرانی می شد و بهتر از اعلان حذف فله ای بود.

وی افزود: در خصوص نرخ بنزین، اعاده کارت سوخت و تامین نیاز متعارف ملت و آزاد گذاشتن قیمت مازاد بر نیاز متعارف، هم التهاب درست نمی کرد و هم جلوی قاچاق بنزین را که در مرزهای غربی، شرقی و جنوبی صورت می گیرد، برطرف می کرد. توجیه اذهان و افکار عمومی در خصوص علت و فرجام تصاعد مصرف بنزین برای مردم ضروری بود که متاسفانه صورت نگرفت.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، ادامه داد: تفاوت فاحش قیمت بنزین داخل و خارج باعث رونق قاچاق بنزین شده است و سطح مصرف را به 80 میلیون لیتر در روز رسانده و در نتیجه نه تولید پالایشگاه ها، نه پتروشیمی ها و نه واردات بنزین جوابگوی مصرف نیست و در آینده باید کل نفت استحصالی به بنزین تبدیل شود و صادرات نفت به کلی تعطیل شود اما ممانعت از این فاجعه مستلزم گرانی بنزین برای خود ملت نیست و اعاده کارت سوخت و تضمین مصرف متعارف، بهترین راه برای مهار مصرف بود.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها افتتاح فرودگاه پارس آباد را به اهالی منطقه تبریک گفت و از مسئولان خواست در استمرار پرواز تلاش کنند.

وی همچنین اظهار داشت: در تقسیم اراضی پایاب سد خداآفرین بدون تردید خود اهالی و عشائر منطقه بر دیگران اولویت دارند و تحصیل کرده های عشائر می توانند شرکت های کشت و صنعت بزرگ با توانمندی های قابل توجه تشکیل بدهند.

آیت الله عاملی همچنین از اتمام ابنیه فنی جاده درّام - کلور در جنوب استان تا یک سال اخیر و از افزایش بودجه این راه در سال آینده که تا سقف 12 میلیارد ارتقاء یافته خبر داد و گفت: مدیریت استان قول داده است که تا دو سال و نیم این جاده را بازگشایی کند.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها، گفت: تمام آذری های آن طرف مرز که هفته گذشته با ملت ما اعلان همدردی، همکاری و نگرانی کرده بودند، مورد غضب و اهانت بسیار شنیع یک نماینده مجلس آذربایجان قرار گرفتند. وی بعد از فحاشی های بسیار زننده گفته؛ در آذربایجان هر تعداد که بگویید از این قبیل افراد وجود دارد آنها برای قره باغ جنگ نمی کنند اما با فراخوان یک ملّای سیاسی وطن را می فروشند. سپس ادامه داده اگر در ایران اتفاقی برای نظام اسلامی ایران بیفتد این مردم سیل آسا برای کمک به ایران وارد ایران می شوند! و وی از اهالی استانهای آذری ایران خواسته جهت احیای دموکراسی در ایران و احیای ارزشهای سکولاریسم مبارزه کنند.

وی از سیاست مداران آذربایجان خواست حق همسایگی را ضایع نکنند و الا خود ضرر می کنند. کشوری که برای اسلام گراهای زندانی بیش از 400 سال زندان بریده، حق دعوت به دموکراسی  برای کشور بزرگی مثل ایران را ندارد.

آیت الله عاملی ادامه داد: من تصمیم گرفته ام راجع به آذربایجان صحبت نکنم مگر اینکه آنها شروع کنند و آنها در حوادث اخیر هرچه توانستند فحش و ناسزا به مسؤولان رده اول کشور و به تاریخ و مذهب و دین ما نثار کردند./937/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات