۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۵۴۸۸۳۳
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف:

رشد جامعه دینی نیازمند شناخت و نهادینه کردن فرهنگ انتظار است

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، رشد، تکامل و پویایی جامعه دینی را نیازمند شناخت، تبیین و نهادینه کردن فرهنگ انتظار دانست و گفت: مهدویت عامل رشد و تکامل جوامع در همه عرصه ها اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است.
حجت الاسلام شرفخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عصر امروز در برنامه عطر عاشقی در آستان مقدس امامزاده سیدمظفر(ع) بندرعباس با تاکید بر شناخت و تبیین مفهوم انتظار در جامعه اسلامی گفت: با شناخت فرهنگ انتظار در می یابیم که امام زمان(عج)، حجت خداست و نکته دیگر اینکه آن حضرت دائما ما را می بیند و پرونده اعمال ما در اختیار آن بزرگوار است.

وی در ادامه افزود: یک منتظر واقعی باید به گونه ای رفتار کند که در هر لحظه ای، آمادگی ظهور حضرت حجت(عج) را داشته باشد، در این صورت رشد و شکوفایی و تکاپو در جامعه رخ می دهد، چراکه می دانیم امامی قرار است ظهور کند که ما بلافاصله در محضرشان قرار می گیریم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین تصریح کرد: منتظران باید امام زمان(عج) را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانند، در این صورت، شاهد ربا، کم کاری در جامعه کارمندی، بداخلاقی و خیانت در خانواده ها و سایر مشکلات موجود در جامعه نخواهیم بود.

حجت الاسلام شرفخانی، رشد و تکامل و پویایی جامعه دینی را نیازمند شناخت، تبیین و نهادینه کردن فرهنگ انتظار در جامعه دانست و گفت: در صورت تحقق این مهم، مهدویت عامل رشد و تکامل جوامع در همه عرصه ها اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی خواهد بود.

وی گفت: متاسفانه بعضی مواقع شاهدیم که مقوله انتظار به خوبی در جامعه تبیین نشده است، برخی فکر می کنند انتظار حالتی سکون، سکوت و عزلت نشینی دارد و در آن هیچ گونه حرکت و شکوفایی و جنب و جوش نیست، درحالی که این مفاهیم غلط است و باید بدانیم که سکون، سکوت و عزلت نشینی مانع رشد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه اسلامی می شود و در این صورت با دست خودمان جامعه را به سمت انحطاط می کشانیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان تاکید کرد: امید منتظران فرج حضرت حجت(عج)به آینده درخشان ظهور و نزدیک کردن خود به لحظه فرج آن حضرت همان معنا و مفهوم انتظار واقعی است./851//۲۰۳/خ

 

 

ارسال نظرات