۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۵۴۹۲۲۲
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

ولایت راز اتحاد و تفرقه حاصل شرک است

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه تفرقه حاصل شرک است، گفت: ولایت راز اتحاد جامعه و همان نقطه کانونی است که همه امور را ملتزم به نظم توحیدی می‌کند.
حجت الاسلام حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، دوشنبه شب در سلسله جلسات تفسیر کتاب نورانی صحیفه سجادیه و در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر گفت: تفرقه حاصل شرک است.

وی افزود: ولایت راز اتحاد جامعه و همان نقطه کانونی است که همه امور را ملتزم به نظم توحیدی می‌کند شاید برخی جوامع ظاهرا منظم باشند اما نظم آنان طاغوتی و شیطانی و باطنش سراسر بی نظمی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: اتحاد با شرک هرگز در یک نقطه جمع نمی‌شود بنابراین نظم جامعه مشرکین امری صوری و ظاهری است بر همین اساس هیچ امنیتی در آن جامعه وجود ندارد چرا که فقط نظم پلیسی دارند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تاکید براینکه ولایت ایجاد کننده جمع توحیدی در جامعه است، ابراز کرد: با امام، جامعه امت می‌شود، امام همه امور را تحت امر الهی قرار می‌دهد و این امر الهی همان وادی توحید است. قله این جامعه توحیدی را ما در عصر امام زمان(عج) مشاهده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امام عقل کامل است و عقل می‌تواند امور را نظم دهد، اظهار داشت: هر جا تشدد و بی نظمی در جامعه دیده می‌شود به واسطه پیروی نکردن از ولایت است و هر جا اتحادی وجود دارد حاصل التزام به ولایت است بنابراین در جامعه کنونی ما هر بخشی که به ولایت فقیه ملتزم شده ما شاهد این نظم هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه نقشه زندگی توحیدی فردی و اجتماعی قرآن کریم است، گفت: قرآن کریم راز تجلی و نقشه تحقق ولایت الهی در ارکان اجتماعی است، اخوت و برادری در جامعه الهی به سبب کمرنگ شدن منیت‌ها قابل لمس است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درباره یوم العرض، گفت: در آن روز شرایط بسیار سخت و غیر قابل تصوری حاکم است که انسان‌ها برای حساب‌رسی آماده می‌شوند که ممکن است اعمال انسان به شخص عرضه شود و یا اینکه خود شخص اعمالش را به خداوند متعال عرضه کند بنابراین انسان روز سختی را در پیش دارد.

وی در پایان ادامه داد: قرآن کریم در آن روز عطش آور همانند آبی گوارا انسانی را که در این دنیا به آیات آن ملتزم بود را سیراب می‌کند چنین فردی در قلب زلزله شدید قیامت آرامش دارد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات