۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۵۴۹۲۸۷
نویسنده فعال حوزوی:

کتاب علما و شهدای روحانی شیخ شبان منتشر می‌شود

یکی از نویسندگان ارزشی کشورمان به همراه دو تن از فعالان حوزوی در راستای فرمان آتش به اختیار رهبر انقلاب اقدام به نگارش کتب فرهنگی و زندگی نامه علما و شهدای روحانی کردند.
شهدای روحانی

حجت الاسلام سیدمحمد کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره جزئیات نگارش کتاب «شیخ شبان بارقه ای بر بام ایران» ابراز داشت: نگارش و اصلاحات این کتاب که با محوریت زندگی نامه  علما و شهدای روحانی است پایان یافته و در مرحله چاپ قرار دارد، این کتاب در دو جلد 250 صفحه ای نگاشته شده است که إن شاء الله برای یادواره شهدای اردیبهشت 97 رونمایی می شود.

پژوهشگر حوزوی درباره نویسنده و تیم پژوهشی این کتاب اظهار کرد: نویسنده اصلی آقای غلامرضا گلی‌زواره‌ای است که به کوشش حجت الاسلام سید عبدالله هاشمی و این جانب نگاشته شده است، حدود 6 سال است که با کمک آقای هاشمی درحال جمع‌آوری اطلاعات این دو کتاب هستیم، بعضی از این اطلاعات به سختی از اسناد ساواک و روزنامه‌های اوائل انقلاب به دست آمده و بعضی از این اسناد هم از طریق مصاحبه‌ در شهرهای مختلف حاصل شده است.

وی در ادامه به معرفی روستای شیخ شبان پرداخت و گفت: روستای شیخ شبان یک روستای شهید پرور است که سال 92 روستای نمونه ایثارگری کشور معرفی شد. این روستا از توابع شهرستان بِن واقع در 40 کیلومتری شهرکرد است که110 طلبه و 84 شهید دارد که 4 نفر از این شهدا روحانی  هستند، این روستا به‌خاطر وجود علما، شهدا و صبغه مذهبی به نجف چهارمحال معروف است.

مبلغ حوزه علمیه قم درباره‌ هدف از نگارش زندگی‌نامه شهدا بیان کرد: با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهدا تصمیم به نوشتن این کتاب گرفتیم، چرا که مدیون زحمات خون شهدا هستیم، این کتاب با محوریت زندگی و شخصیت شهیدان سید روح الله کاظمی، سید احمد هاشمی، نورالله قنبری، سید محمدرضا احمدی نوشته شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در یادواره شهدای روستای شیخ شبان سال 94 حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی سخنرانی کردند و حضرت آقا هم برای یادواره شهدای این روستای پیام دادند.

حجت الاسلام کاظمی درباره‌ عنوان این کتاب گفت: عنوان اولیه کتاب در حال حاضر «شیخ شبان بارقه ای بر بام ایران» در نظر گرفته شده است، اما هنوز قطعی نشده است.

وی همچنین به نگارش زندگی نامه علما اشاره کرد و گفت: نگارش زندگی نامه یازده نفر از علمای روستای شیخ شبان نیز که در قید حیات نیستند پایان یافته است، علمایی مانند آیت الله سید اسدالله موسوی معروف به آقانجفی که از شاگردان مرحوم آخوند خراسانی بوده  است./۸۷۶/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات