۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۵۴۹۳۰۹

کتاب «مسافر آبان» راهی بازار نشر شد

نویسنده درکتاب «مسافر آبان» به زندگی و خاطرات دانشجو و جوانترین شهید مدافع حرم، سید مصطفی موسوی می پردازد.
  کتاب «مسافر آبان»

به گزارش خبرگزاری رسا، نشر معارف کتاب «مسافر آبان» را که در آن به زندگی و خاطرات دانشجو و جوانترین شهید مدافع حرم، سید مصطفی موسوی پرداخته شده است، منتشر کرد.

 در این کتاب، در هفت فصل، خاطرات اعضای خانواده، خویشاوندان، دوستان، معلمان مدرسه، همسایگان و همرزمان از زندگی و فعالیت های این شهید می آید و کتاب با تصاویر دوره های مختلف زندگی شهید به پایان می رسد.

 برشی از کتاب:

1. با آگاهی کامل در راه دفاع از حرمین آل‌الله(ع) قدم برداشت. به من گفت: هرکاری کنی، من می‌خواهم بروم و بعد از آن به عراق و یمن و درنهایت به کرانۀ باختری می‌روم. در برنامه‌ریزی‌هایش هدفش نابودی اسرائیل بود. چیزی نمی‌توانست مانعش شود. دوست داشت که محل شهادتش کرانۀ باختری باشد.

2. هرچیزی را باور نمی‌کرد و اعتقاد و ایمانش به همه‌چیز، با تفکر و اندیشه بود. بدون دلیل و برهان کاری انجام نمی‌داد. خوبی یا بدی هرکس یا هرچیز باید به او اثبات می‌شد. بهمعنای واقعی سعی می‌کرد بصیرت را در امور زندگیاش به‌کار بَرد. او با شناخت کامل رفت؛ یعنی می‌دانست کجا می‌رود، برای چه می‌رود و چرا می‌رود.

3. پسر آرامی بود و چهرۀ بسیار دل‌نشینی داشت؛ اما آنچه او را از دیگر بچه‌های هم‌سن‌وسالش متمایز می‌کرد این بود که جلوتر از زمان خودش پیش میرفت و افکار و ایده‌های بزرگی داشت. من تا آن روز پسری با این وسعت تفکر و ایده‌های بزرگ ندیده بودم. هم از نظر فنی پسر بسیار ماهری بود و هم از نظر علمی و اعتقادی در مقام بالایی قرار داشت.

گفتنی است دفتر نشر معارف در زمینه شهدای مدافع حرم کتابهای «ابوعلی کجاست؟؛ خاطرات خودگفته شهید مرتضی عطایی» و «بر مدار حرم؛ زندگی و خاطرات مرتضی کریمی شالی» را منتشر کرده است و به زودی کتابهای زیر را درباره شهدای مدافع حرم منتشر می کند: 1. تو شهید نمی شوی (زندگی و خاطرات محمودرضا بیضایی)، 2. سند گمنامی (طلبه شهید احمد مکیان)، 3. بازگشت مسلم (شهید سید مصطفی موسوی، تیپ فاطمیون) و 4. قرعه ای از آسمان (شهید عمار بهمنی)./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات