۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۵۵۱۵۳۵
حجت الاسلام مرادی:

مبلغ باید سنگ صبور مردم باشد

حجت الاسلام مرادی با تاکید بر حضور فعالانه مبلغان در فضای مجازی، تصریح کرد یک روحانی در هر فضایی که هست باید سنگ صبور جامعه باشد.
حجت الاسلام شهاب مرادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهاب مرادی، سخنران و کارشناس امور دینی، امروز در نشست سالانه مبلغان فضای مجازی و همایش «فضای مجازی و خانواده من» که در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد، با مهم ارزیابی کردن حضور طلاب در فضای مجازی، بیان داشت: فعالیت در محیط سایبری به منزله حضور در فضای مجازی نیست بلکه حضور در این فضا حقیقی است به همین علت مبلغان باید در این فضا حضور فعالی داشته باشند.

وی با تأکید بر این که در برخورد با پدیده‌های نوین باید صحنه‌ را بشناسیم و فناوری‌ها را بومیسازی کنیم، اظهار داشت: حضور مبلغان در صفحات وب و شبکههای اجتماعی کمک بسیار زیادی میکند تا اقشار مختلف جامعه از حضورشان بهرهمند شوند.

حجت الاسلام مرادی خطاب به مبلغان حاضر در جلسه، ابراز داشت: در فضای مجازی خودتان باشید. همان طور که در کلاسهای درس، مساجد و حسینیهها مباحث فقهی طهارت تا دیات را تبلیغ میکنید، در فضای مجازی نیز در حوزه فعالیتهای خود کار کنید.

سخنران و کارشناس امور دینی عنوان کرد: مبلغان فضای مجازی باید مبانی دینی و معارف الهی را با زبانی زیبا بیان کنند و ترویج دهنده مهربانی و آرامش در این فضا باشند.

وی با بیان این که مبلغان باید با جامعیت پاسخگوی افکار عمومی در فضای مجازی باشند، تصریح کرد: مبلغان سخنگوی دولت و حاکمیت نیستند که بخواهند برای هر اتفاقی در کشور اظهار نظری بکنند. چرا که دخالت در برخی از امور منجر به آسیب رسیدن به کلیات امر تبلیغ میشود.

حجت الاسلام مرادی با تشویق طلاب به معمم شدن، گفت: معمم شدن دارای آثار و برکات فردی و اجتماعی فراوانی است که میتواند رفتارهای نادرست جامعه را تغییر دهد.

وی با قرائت آیه «... ما رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَ لکِنَّ اللَّهَ رَمي‏ وَ لِيُبْلِيَ الْمُؤْمِنينَ مِنْهُ بَلاءً حَسَناً إِنَّ اللَّهَ سَميعٌ عَليمٌ»، اظهار داشت: خداوند متعال کسی را که در راه تبلیغ دین گام بردارد نصرت و یاری خواهد کرد.

سخنران و کارشناس امور دینی ابراز داشت: روحانیت به واسطه جایگاه دینی خود، اثرگذاری زیادی در جامعه دارند، به همین علت باید شنونده و راهنمای خوبی برای مردم باشد.

وی با بیان این که هر کشوری در جهان دارای مشکلاتی است و جمهوری اسلامی ایران نیز از این امر مستثنی نیست، تصریح کرد: مسؤولان نمیتوانند همه مشکلات را به یکباره برطرف سازند، از این رو روحانیت باید سنگ صبور مردم باشند تا با این کار بخش عظیمی از جرایم و آسیبهای اجتماعی برطرف شود./878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات