۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۵۱۵۷۱
آیت الله علم الهدی:

زندگی شهید نواب صفوی تجلی روحیه انقلابی بود

امام جمعه مشهد ضمن توصیف روحیه انقلابی شهید نواب صفوی، گفت: در واقع روحیه انقلابی یعنی تلاش و مجاهدت در عرصه های علمی و دینی توأم با تبلیغ این آموزه ها و تزریق آنان به بدنه جامعه و در نتیجه مدیریت راهبردی در اجرای احکام دینی در جهت تحقق آرمان ها که همه این ویژگی ها در شخصیت نواب صفوی نمایان است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی که همزمان با فرارسیدن ایام سالگرد شهادت فداییان اسلام در محل مهدیه مشهد برگزار شد، به تبیین ابعاد شخصیتی آن شهید مجاهد پرداخت و اظهار کرد: اگر بخواهیم شاخصه های این شخصیت مؤمن انقلابی را بازگو کنیم انصافا زبان از برشمردن آنها عاجز می ماند.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: به عنوان دو ویژگی برگزیده از دریای سجایای این مجاهد انقلابی می توان به نهادینه کردن بذر انقلابی گری در حوزه های علمیه و و هدایت انقلاب ملی صنعت نفت به سوی دین گرایی و سکولار گریزی اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ضمن توصیف روحیه انقلابی شهید نواب صفوی خاطرنشان کرد: در واقع روحیه انقلابی یعنی تلاش و مجاهدت در عرصه های علمی و دینی توأم با تبلیغ این آموزه ها و تزریق آنان به بدنه جامعه و در نتیجه مدیریت راهبردی در اجرای احکام دینی در جهت تحقق آرمان هاست که همه این ویژگی ها در شخصیت این مجاهد و عالم وارسته انقلابی نمایان است.

شهید نواب‌ صفوی الگویی مناسب برای طلاب جوان است

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که نواب صفوی الگوی خوبی برای طلاب حوزه های علمیه محسوب می شود، خاطرنشان کرد: نواب صفوی هم در اخلاق، هم در اندیشه و هم در عمل الگوی خوبی برای طلاب مومن و انقلابی جوان و این نکته حائز اهمیت است که شاخص های طلبه مؤمن انقلابی در سیره او متجلی است.

آیت الله علم الهدی حرکت هوشمندانه شهید نواب‌ صفوی را در راه اندازی نهضت ملی شدن صنعت نفت به حمایت آیت الله کاشانی و دکتر مصدق، زمینه ساز تحرکات زیرکانه انقلابی قلمداد کرد و گفت: با وجود اینکه شخصیت دکتر مصدق شخصیتی دینی نبود و آرمان های او صرفا ملی گرایانه بود ولی کمک بسزایی در تهییج نمایندگان مجلس و رأی دادن به ملی شدن صنعت نفت داشت. هرچند او با خط کشیدن روی تحرکات انگلیس از طرفی پای آمریکا را به مملکت بازکرد؛ همان آمریکایی هایی که او را در نهایت ساقط کردند.

رمز موفقیت تداوم نهضت تنها گرو پیروی از روحانیت انقلابی است

وی اظهارکرد: رمز موفقیت و امتداد نهضت تنها در گرو پیروی از نیروهای وارسته انقلابی و معممین مهذب در حوزه های علمیه است و تاریخ گواه این مسأله است که هر جای عالم نهضتی شکل گرفته و غیرعالم آن را هدایت کرده، فرجام نیکی را در پی نداشته است.

امام جمعه مشهد در پایان تأکید کرد: امید است طلاب جوان و انقلابی ضمن مطالعه سرگذشت عالمانی وارسته و مجاهد همچون شهید نواب صفوی از برش های زندگی آنان کلیدواژه هایی را به دست آورند که منتهی به موفقیت های روزافزون در امتداد نظام اسلامی در حمایت از رهبر معظم انقلاب باشد./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات