۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۵۱۹۳۶
آیت الله سعیدی:

اقامه نماز اساسی ترین وظیفه حکومت اسلامی است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) نماز را از ویژگی‌های حکومت‌های اسلامی عنوان کرد و گفت: حکومت الگوی دهنده به ملت خود و تاثیر گذار ترین رکن در ترویج نماز است.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران مرکز تخصصی نماز که در سالن پشت محراب شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) صورت پذیرفت به نقش حیاتی نماز از منظر شرع مقدس اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: برای اقامه نماز در جوامع بشری افزون بر این‌که باید از ظرفیت‌ها و امکانات موجود استفاده کرد، باید ظرفیت‌های جدیدی را ایجاد کرده تا اقامه نماز از سوی امت اسلام محقق گردد.

امام جمعه قم تحقق اقامه نماز در جوامع بشری را منوط به بسیج کردن ظرفیت‌ها و امکانات دانست و گفت: ضمن آنکه همه افراد جامعه اسلامی باید در اقامه نماز تلاش کنند، باید توجه داشت که اقامه این دستور الهی، امری حاکمیتی است و حکومت در اقامه آن نقش بسزایی در آن دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) نماز را از ویژگی‌های حکومت‌های اسلامی عنوان کرد و گفت: مردم همواره به حکومت نگاه می‌کنند و از آن الگو می‌گیرند؛ ازاین‌روست که امام علی علیه‌السلام در نامه به مالک اشتر به ایشان توصیه می‌کند که هیچ‌گاه نماز اول وقت را به تأخیر نیندازد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به آیات زیاد قرآن کریم در موضوع نماز اشاره کرد و ابراز داشت: برخی احکام و دستورات الهی تنها در یک آیه قرآن به آن پرداخته‌شده است، ولی اهتمام جدی درباره آن وجود دارد؛ این در حالی است که اموری مانند نماز و زکات در جای‌جای قرآن وجود دارد که این اسلوب واژه گزینی قرآن کریم نشان از اهمیت والای این فرایض است.

وی ادامه داد: بر اساس آیات قرآن کریم، زمانی که اهل ایمان تشکیل حکومت دهند، از سوی خداوند به اقامه نماز، زکات، امربه‌معروف و نهی از منکر مأمور می شوند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام آیتی، مدیر مرکز تخصصی نماز گزارشی از فعالیت‌های این مرکز در راستای ترویج آموزه‌ها و معارف نماز و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای مبلغان، مدیران و معلمان مدارس آموزش‌وپرورش، مربیان مهدهای کودک ارائه کرد./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات