۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۵۱۹۶۰
۱۷ اسفندماه؛

پنجمین جشنواره بین المللی اعتکاف برگزار می شود

رییس ستاد اعتکاف کشور از برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی اعتکاف در مشهد مقدس خبرداد و گفت: این جشنواره ۱۷ اسفندماه و همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) برگزار می شود.
حجت الاسلام تکیه ای - رئیس ستاد مرکزی اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای در دیدار اعضای شورای علمی جشنواره بین المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف با حضرت آیت الله نوری همدانی که امروز در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اهمیت اعتکاف عنوان کرد: اعتکاف محلی برای گسترش معنویت و معرفت در جامعه است.

وی افزود: پنجمین جشنواره بین المللی اعتکاف 17 اسفندماه همزمان با ولادت حضرت زهرا(س)، به میزبانی تولیت آستان قدس رضوی و با همکاری نهادهای مختلف در سه بخش علمی، ادبی و هنری برگزار می شود.

رییس ستاد اعتکاف کشور تصریح کرد: در دوره های گذشته این سه جشنواره به صورت مجزا و مستقل برگزار شدند که با برنامه ریزی های انجام شده این ابعاد تلفیق شده و سال جاری شاهد برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی اعتکاف در سه بخش علمی، ادبی و هنری خواهیم بود.

وی با اشاره به آثار ارسال شده به این جشنواره خاطرنشان کرد: در بخش علمی جشنواره بیش از 90 اثر به دبیرخانه رسیده است که شامل 35 کتاب و 55 مقاله علمی است.

حجت الاسلام تکیه ای اضافه کرد: در بخش ادبی 692 اثر به این جشنواره ارسال شده است که 553 شعر، 117 داستان و 22 خاطره مجموع این آثار را تشکیل می دهند.

رییس ستاد اعتکاف کشور ادامه داد: در بخش هنری نیز 1128 اثر در بخش های فیلم کوتاه، فیلم نامه و عکس به دبیرخانه ارسال شده است که در مجموع 1910 اثر از شرکت کنندگان داخلی در این جشنواره شرکت کرده اند.

وی ابراز کرد: 170  شرکت کننده خارجی از 69 کشور جهان، 300 اثر را به پنجمین جشنواره بین المللی اعتکاف ارسال کرده اند که کار داوری در تمامی بخش ها صورت گرفته است.

حجت الاسلام تکیه ای در ادامه اظهار کرد: بنابر فرموده رهبر انقلاب در بحث جشنواره و فعالیت های مرتبط با اعتکاف در سه زمینه نهادسازی، آسیب شناسی و برنامه ریزی هوشمندانه فعالیت های خود را سازماندهی کرده ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بستر اعتکاف به صورت علمی و عملی در 69 کشور دنیا گسترده شده و هر سال حدود 20 کشور به این تعداد افزوده می شوند که نشان دهنده رشد این برنامه معنوی در دیگر کشورها است./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات