۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۵۵۲۱۲۵
با حضور معاون تهذیب حوزه های علمیه؛

محفل قرآنی مدرسه علمیه حقانی برگزار شد

محفل قرآنی مدرسه علمیه حقانی با حضور حجج اسلام ملکی معاون و همتیان قائم مقام معاون تهذیب حوزه های علمیه در این مدرسه برگزار شد.
محفل انس با  قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محفل قرآنی مدرسه علمیه حقانی شب گذشته با حضور حجت الاسلام ملکی معاون تهذیب حوزه های علمیه و همتیان قائم مقام معاون تهذیب حوزه های علمیه در نمازخانه این مدرسه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام آزادی عضو شورای معارف قرآن و عترت مدرسه علمیه حقانی با اشاره به اینکه قرآن کریم محور علوم حوزوی و تکیه گاه حوزه های علمیه است، گفت: این کتاب آسمانی از دیرباز مورد توجه و اهتمام عالمان ربانی و طلاب بوده است.

وی افزود: در مدرسه علمیه حقانی نیز برنامه های متنوع و مفیدی جریان داشته است و امید می رود که با تشکیل شورای قرآن مدرسه، فصل قرآنی تازه ای در این مدرسه ایجاد شود.

حجت الاسلام آزادی برنامه های قرآنی اجرا شده در مدرسه علمیه حقانی را اینگونه توصیف کرد: طرح انس با کتاب و سنت، اردوهای انس با قرآن و سنت، تدریس قرآن محور، فعال سازی واحد قرآن و عترت در مدرسه، برگزاری محافل بزرگ قرآنی، برگزاری دوره های حفظ قرآن کریم، نصب و اداره تابلو ویژه قرآنی، جلسه تفسیر استاد کفیل و طرح انس با مفاهیم قرآن کریم از جمله برنامه های اجرا شده در این مدرسه است.

استاد حوزه علمیه قم از تشکیل شورای قرآن مدرسه علمیه حقانی خبر داد و اظهار داشت: این شورا متشکل از اساتید قرآنی مدرسه و دانش آموختگان موفق قرآنی مدرسه است و عهده دار سیاست گذاری و برنامه ریزی و نظارت بر حسن اجرای برنامه های قرآنی مدرسه است و اعضای آن عبارتند از حجج اسلام بهاری، یاسینی، دهقان و آزادی و آقایان مهدی فروغی و آقایی از حافظان و قاریان ممتاز قرآن کریم و از دانش آموختگان مدرسه علمیه حقانی.

وی برخی برنامه های جدید قرآنی مدرسه علمیه حقانی را اینگونه بیان کرد: ارزشیابی جامع قرآن، اذان و مناجات خوانی، تشکیل پرونده قرآنی برای همه طلاب، برگزاری دوره تربیت مدرس قرآن کریم، اختصاص زمان های پرنشاط به فعالیت های قرآنی، حمایت از پژوهش های قرآنی و توجه ویژه به اذان و مناجات خوانی از جمله برنامه های جدید قرآنی مدرسه علمیه حقانی است که بخشی از انها در حال انجام و بخشی دیگر در حال پیگیری است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین ملکی در این جلسه خاطرنشان کرد: امروز یکی از راه های ورود به جهان اسلام، قرآن خوانی، قرآن دانی و عمل به آن است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه اضافه کرد: حضرت آیت الله سبحانی فرمودند «من دنبال حفظ قرآن نرفتم، اما از اول طلبگی تا به امروز، هر روز یک جزء قرآن خواندم و من الان کل قرآن را بخاطر استمرار در خواندن، حفظ کنم»؛ بر این اساس همه طلاب باید از ابتدای طلبگی به هر میزان که می توانند، قرآن بخوانند و بر آن مداومت داشته باشند.

وی بر ضرورت تقویت مباحث قرآنی در حوزه های علمیه تأکید کرد و ابراز داشت: انسان هر وقت فرصت دارد باید قرآن بخواند، چراکه مداومت در قرآن خواندن انسان را نورانی کرده و سبب عاقبت به خیری آنها خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به آیه های «فَتَوَلَّ عَنْهُمْ فَمَا أَنْتَ بِمَلُومٍ وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ»، غفلت از قرآن کریم را بزرگ ترین بلای الهی توصیف کرد و بیان داشت: امیرمؤمنان(ع) ذیل این آیات فرمودند «پس از نزول آیه اول همه گمان بردیم که اکنون عذاب می آید تا اینکه آیه بعدی نازل شد و‌مطمئن شدیم عذاب الهی نازل نمی شود»؛ امروزه عذاب بزرگی بر برخی خانواده ها و جوامع نازل شده است، چون قرآن را فراموش کرده اند.

گفتنی است، در این محفل قرآنی، مهدی فروغی از حافظان و قاریان ممتاز قرآن کریم به تلاوت مجلسی قرآن پرداخت؛ همچنین در پایان میان حاضران در جلسه قرعه کشی صورت پذیرفت و به انتخاب شدگان جوایز قرآنی اهدا شد./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات