۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۵۵۲۲۳۵
امام جمعه تبریز:

مطالبات جامعه پرستاری کشور مورد توجه قرار گیرد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خواستار توجه ویژه دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به تحقق مطالبات جامعه پرستاری کشور شد.
حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع دانسجویان و پرستاران مراکز درمانی تبریز با بیان این‌که سیره حضرت زینب کبری(س) الگویی تمام عیار برای جامعه بشری است، اظهار داشت: آن بانوی مکرم اسلام آموزگار ایثار و فداکاری است.

وی با بیان این‌که حضرت زینب(س) در مقاطع مختلف حیات بابرکت خود علاوه بر پیام‌رسانی واقعه عاشورا توانست با پرستاری از پنج امام معصوم لقب پرستاری را زیبنده خود کند، خاطرنشان کرد: جامعه پرستاری کشور اگر خود را پیرو سیره حضرت می دانند، بایستی مکتب اخلاقی و معرفتی دخت مولای متقیان را نیز مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که حضرت زینب(س) با حفظ حریم عفاف، حجاب، نجابت و اخلاق پرستاری دلسوز بوده است، تصریح کرد: پرستاری حرفه‌ای سخت و طاقت‌فرسا اما  مقدس و ارزشمند است؛ تا جایی که رسول گرامی اسلام پرستاران را همنشین ابراهیم خلیل‌الله در قیامت می‌داند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که پرستاران ضمن خدمت به جامعه و بیماران، اجر اخروی را نیز شامل حال خود می کنند، گفت: این شغل از دیدگاه امام راحل و رهبر انقلاب نیز مورد عنایت ویژه قرار گرفته، چراکه اگر پزشکان کار خود را به بهترین شکل انجام دهند؛ اما پرستاری خوبی انجام نشود، کار پزشک بی‌فایده خواهد بود.

وی پرستار را محرم بیمار و همدرد او دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی ایران گسترش مراکز درمانی و آموزشی جهت ارایه خدمات بهداشتی به مردم سراسر کشور بوده است؛ در این میان دانش‌آموختگان رشته پرستاری در سراسر کشور توانسته‌اند، خدمات ارزشمندی از خود به یادگار بگذارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه خواستار توجه ویژه دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به تحقق مطالبات این قشر زحمت‌کش شد و افزود: انتظار داریم مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی برای تحقق مطالبات و معوقات عقب افتاده پرستاران همت لازم را داشته باشند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات