۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۵۲۲۴۰

اختصاص روزی برای مبارزه با اسلام‌هراسی در کانادا

شهری در کانادا، روز ۲۹ ژانویه را به عنوان روز «یادبود و فعالیت علیه اسلام هراسی» نام گذاری کرد.
سنت جونز کانادا

به گزارش خبرگزاری رسا، شهر سنت جونز در استان نیوبرانزویک، یکی از چهار استان آتلانتیک کانادا، روز 29 ژانویه را به عنوان روز «یادبود و فعالیت علیه اسلام هراسی» نام گذاری کرد.

شیلا اولیری، معاون شهردار، روز گذشته در جلسه شورای شهر به درخواست اعضای انجمن اسلامی این پیشنهاد را ارائه داد که به تصویب نمایندگان شورا رسید. به این ترتیب روز 29 ژانویه، یادبود حادثه تیراندازی در مسجد کبک خواهد بود که در این روز 6 تن از نمازگزاران مسجد کبک توسط تیراندازی مستقیم به شهادت رسیده و 19 تن دیگر مجروح شدند.

فیلیپ کوئیلارد فرماندار کبک و جاستین توردو نخست وزیر کانادا اندکی پس از بروز این حادثه، آن را یک حمله تروریستی توصیف کرده بودند.

گفتنی است الکساندر بیسونت، عامل این کشتار دسته جمعی در مسجد کبک به جرم 6 مورد قتل درجه اول مورد محاکمه قرار گرفت، این درحالی است که دادستان کانادایی حاضر نشد وی را مجرم تروریستی معرفی کند.

اولیری معاون شهردار سنت جونز در سخنانش گفت: مردم کانادا باید با جامعه مسلمانان محلی همبستگی و همدلی نشان دهند. در کانادا ما افتخار می کنیم که پذیرای تمامی مردم هستیم و جامعه منسجم و متحدی داریم، اما واضح است که ما به نیز در مقابل اسلام هراسی ایمن نبوده ایم.

وی افزود: نژادپرستی و این گونه نفرت ورزیدن ها همیشه در جامعه وجود خواهند داشت، اما آنچه ضرورت دارد این است که ما در مقابل آن ایستادگی و مقابله کنیم.

براساس طرح به تصویب رسیده در این روز پرچم های شهر به صورت نیمه برافراشته درآمده و از اعضای جامعه اسلامی برای شرکت در جلسه شورای شهر و قرائت بیانیه ای در این باره دعوت به عمل خواهد آمد. آن ها همچنین از دولت استانی و فدرال خواستار اقدام علیه بروز دوباره این فاجعه می شوند.

به علاوه  قرار است مراسم یادبودی در مسجد النور این شهر برگزار شود./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: حوزه

ارسال نظرات