۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۵۵۲۴۲۱
رییس حوزه هنری آذربایجان غربی:

طرح هنرمندان روحانی اجرایی می شود

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی از برنامه ریزی برای تقویت فعالیت های هنری و ادبی در بین روحانیان خبر داد و گفت: در همین راستا اجرای طرح هنرمندان روحانی به تبلیغات اسلامی استان ارائه شده است که امیدوارم اجرای آن به زودی کلید بخورد.
فلسفه هنر

احد هوشمند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به برنامه های حوزه هنری استان برای تقویت هنر و ادبیات اسلامی در بین طلاب و روحانیان اظهار کرد: در چهار سال گذشته، 13 رجب مراسم شعرخوانی شاعران در حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی برگزار شده است که این برنامه نشان دهنده توجه به فعالیت های هنری و ادبی دینی، انقلابی و ولایی در ابتدای سال است.

وی گفت: ابتدای سال آینده نیز شاعران استان دیداری  صمیمی با حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی خواهند داشت.

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به رایزنی های صورت گرفته برای تقویت فعالیت های هنری در بین روحانیان، اظهار کرد: جلساتی با تبلیغات اسلامی استان در این رابطه برگزار و مقرر شده است که در جلسه ای در جمع روحانیان به صورت مفصل به اهمیت این موضوع پرداخته شود.

وی از ارائه طرح هنرمندان روحانی به تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خبر داد و افزود: این طرح در ارتباط با فعالیت روحانیان در زمینه فیلم و ادبیات است که امیدواریم به زودی آغاز شده و شاهد افزایش فعالیت های ادبی و هنری اسلامی در بین روحانیون استان باشیم.

هوشمند در ادامه به جشنواره تئاتر مساجد اشاره کرد و اذعان داشت: سال آینده، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی فراخوان جشنواره تئاتر مساجد داده می شود تا به صورت تخصصی برگزار شود.

رییس سازمان حوزه هنری آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال تئاتر «کفش» و « اپرت» در 10 مسجد ارومیه به نمایش درآمد، گفت: امسال 14 عنوان نمایشنامه در رابطه با تئاتر مساجد تولید شده است.

وی 96 را سال خوبی از نظر اجرای نمایش خواند و گفت: اجرای 8 نمایش خیابانی آیینی و عاشورایی از جمله نمایش های امسال بود./936/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات