۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۵۲۴۶۵
با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا؛

مراسم نخستین سالگرد مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی برگزار شد

مراسم نخستین سالگرد مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی تولیت سابق مدرسه علمیه مروی در مسجد المهدی(عج) تجریش برگزار شد.
حجت الاسلام فاطمی نیا حجت الاسلام فاطمی نیا حجت الاسلام فاطمی نیا حجت الاسلام فاطمی نیا حجت الاسلام فاطمی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله فاطمی نیا استاد اخلاق حوزه علمیه شب گذشته در مراسم اولین سالگرد مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی تولیت سابق مدرسه علمیه مروی که با حضور آیت الله محسن حبیبی مدیر مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی، نمازگزاران مسجد المهدی(عج) و اهالی محله دزاشیب در مسجد المهدی(عج) تجریش برگزار شد، گفت: آیات بهجت، گلپایگانی، خسروشاهی، طباطبایی و امام خمینی(ره) از جمله بزرگانی بودند که علم و معرفت را در یک جا جمع کرده بودند.

وی افزود: آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی از اولین شاگردان مرحوم علامه طباطبایی بود ولی در کمال تواضع، ادعای بی سوادی داشت؛ اگر معرفت نباشد تواضع حاصل نمی‌شود. مرحوم علامه طباطبایی افزون بر کمالات زیادی که داشت بسیار فروتن بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز داشت: علامه طباطبایی به معنای واقعی کلمه علامه بود و کتاب المیزان را به گونه ای ساده و روان نوشت که گویا این شخص اصلاً از عرفان اطلاعی نداشته است و تنها در سوره شورا شاید به اندازه نیم خط عرفانی صحبت کرده است.

وی در ادامه اظهار داشت: آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی از جمله اشخاصی بود که در عین معلومات بالا بسیار بلندنظر و متواضع بود؛ بدانیم اگر تمام علوم را در سینه داشته باشیم و شب تا صبح نماز بخوانیم اما صفات عالیه و اخلاق نیکو نداشته باشیم به هیچ درجه و مرتبه ای نخواهیم رسید.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا بیان داشت: برای آراسته شدن به صفات نیک همواره باید تمرین، ممارست و مراقبت داشته باشیم. گذشت، عفو، اغماض و تواضع تماماً حدیث عشق هستند، این صفات عالیه است که آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی را به این مرتبه رسانده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در واقع بهشت و جنت خداوند، همین صفات نیکی است که در وجود بزرگانی مانند مرحوم علامه طباطبایی، آیت الله بهجت، آیت الله خسروشاهی موج می‌زند و عذاب قبر همان بداخلاقی های انسان است.

استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز داشت: اگر متکبر و بداخلاق باشیم به عاقبت به خیر شدن خود صدمه زده ایم. آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی اهل سیر و سلوک و معدن اسرار بود و تا زنده بود کسی از کمالات این عالم بزرگ به اندازه کافی خبردار نبود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند روح آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی را شاد گرداند و ما را قدردان علما، بزرگان دین، مراجع و مقام معظم رهبری قرار دهد./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات