۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۵۵۲۵۱۲
آیت الله حیدری:

معرفی انقلاب اسلامی امری لازم است

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه آحاد ملت ایران باید در پویایی انقلاب نقش آفرینی کنند، گفت: معرفی انقلاب اسلامی امری لازم و واجب تلقی می شود به ویژه که اکنون در آغاز چهلمین سالگرد انقلاب قرار داریم.
آیت الله حیدری

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ضرورت بازخوانی انقلاب اسلامی برای همه مردم و نسل جدید اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک جریان سازنده و متحرک و پویا که همواره رو به جلو بوده و سرنوشت مسلمان ایرانی بلکه ملت های مسلمان و حتی جهان معاصر بستگی به تحولات پیش روی انقلاب اسلامی دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه ملت ایران باید در پویایی انقلاب نقش آفرینی و وضعیت گذشته، کنونی و آینده انقلاب اسلامی را بشناسند، عنوان داشت: ملت همراه با امواج سهمگین و روبه جلوی انقلاب گام بردارد و لازمه چنین تحرک و حرکت به جلو و بازخوانی روزانه انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: اگر بخواهیم تشبیهی داشته باشیم باید انقلاب اسلامی را به قرآن تشبیه کنیم چرا که امام باقر(ع) درباره قرآن مجید می گوید «یجری مجری الشمس و القمر» و سخن مذکور به این معنا است که قرآن جریانه داشته و متحرک و پویا و همانند آفتاب و ماه که هر روز و هر شب نو می شود.

آیت الله حیدری با بیان اینکه منشأ انقلاب اسلامی از قرآن کریم گرفته شده و دارای خصوصیت تحرک و پویایی دائمی است، گفت: همه نسل ها باید روزانه تفسیر نویی از انقلاب اسلامی ارائه کنند مقتضیات و تحولات، وضعیت گذشته، حال و آینده آن را بشناسند و بدانند یک امر تشریفاتی نیست.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در سرنوشت تک تک افراد جامعه دخیل است، از این رو معرفی انقلاب اسلامی امری لازم و واجب تلقی می شود به ویژه که اکنون در آغاز چهلمین سالگردش قرار دارد.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری در پایان گفت: هر چیزی که به مرز چهل برسد به حالت بلوغ و کمال خاصی می رسد؛ از این رو انقلاب را باید در اوج جوانی، استواری و استحکام ببینیم و با دیدگاه های انقلابی اش به جهانیان معرفی کنیم./9456/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات