۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۵۵۲۵۲۷
آیت الله میرباقری:

معاندان ولایت فقیه همان حرفی را می زنند که معاندان ائمه در صدر اسلام می گفتند

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز جریان مخالف که در مقابل ولایت فقیه ایستاده است همان مباحثی را مطرح می کند که در صدر اسلام جریان معاند با ولایت ائمه اطهار(ع) و توحید بیان می کردند.
آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله میرباقری، صبح جمعه در همایش علمی بررسی شخصیتی و اعتقادی حضرت زهرا(س) در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد با اشاره به دو جریان حق و باطل در جهان، اظهار کرد: ما دو جریان در عالم داریم که واقعی هستند یکی جریان حق که جریان ولایت خداوند می باشد که از طریق اولیای معصوم(ع) تکمیل می شود و دیگری جریان باطل و ولایت طاغوت است که حاصل یکی نور و حاصل دیگری ظلمت است.

آیت الله میرباقری گفت: بر اساس این دو جریان، دو دستگاه در جهان ایجاد شد که اراده انسان ها در آن جمع شد؛ این دو دستگاه نیز بر محور اولیای حق و اولیای طاغوت شکل گرفت و به تبع آن افرادی که پیرو این دو دستگاه شدند یا نورانی می شوند و یا طاغوتی خواهند شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: این دو‌ دستگاه عظیم قبل از شکل گیری دنیا وجود داشته و بعد از اتمام دنیا نیز ادامه خواهد داشت. در قرآن کریم این دو‌ جریان به شجره طیبه و شجره خبیثه تعبیر شده است، و در سوره ابراهیم به آن اشاره و توضیح داده شده است.

وی اظهار کرد: این دو جریان نسبت به انسان این که به دنبال رهبری انسان هستند، تفاوتی با یکدیگر ندارند و همواره به دنبال دعوت انسان ها به سوی خود هستند. جامعه ای که بخواهد دستگاه حق را ایجاد کند جامعه نورانی می باشد و جامعه ای که به دنبال دستگاه طاغوت برود به سمت ظلمات و جهنم خواهد رفت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: افرادی که در دنیا به وسیله ائمه اطهار(ع) از دست باطل نجات پیدا نکنند در آخرت گرفتار خواهند شد. ما باید نسبت به دستگاه باطل تبری داشته باشیم یعنی خودمان را از آن خلاص کنیم و فاصله بگیریم چرا که نخستین قدم در برابر دستگاه ظالم و منکر، برائت است.

وی در رابطه با بحث تبری و تولی خاطرنشان کرد: ما باید در مسأله تولی و تبری بصورت تام عمل کنیم یعنی همه مقامات وجودی ما باید نسبت به کفر و ظالم تبری داشته باشد. نمی شود به صورت قلبی از ظلم تبری بجوییم ولی در عمل رهرو ظلم باشیم. تبری از باطن و ظاهر دستگاه کفر باید در دستور کار مؤمنان باشد.

آیت الله میرباقری به وجود ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و‌ گفت: ائمه اطهار(ع) رهبری جامعه حق را اقامه کردند و همواره به دنبال ساختن جامعه کامل بودند، اما در مقابل جبهه باطل به دنبال تسلط بر جامعه مسلمین است.

وی به مأموریت حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: ایشان همواره با خطبه خود در مسجد تمامی اهداف و نقشه های دشمنان را نسبت به توحید و دین برملا ساختند و به دفاع از امام خود پرداختند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مقیاس درگیری بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) بسیار عجیب و پیچیده بود و حضرت زهرا(س) در مدت ۷۵ روز توانستند در برابر این جریان ایستادگی و مبارزه کنند. خطبه آن حضرت سرتاسر تولی و تبری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نبوتی که حضرت زهرا(س) در خطبه خود می فرمایند امامت ائمه اطهار(ع) را تأیید می کند. دعوای حضرت با جبهه کفر به خاطر تغییر معنای توحید در جامعه بود چرا که نخستین تعریفی که در جریان سقیفه انجام شد تعریف متفاوتی از دین و توحید بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امروز جریان معاندی که در مقابل  ولایت فقیه ایستاده است همان مباحثی را مطرح می کند که در صدر اسلام، دشمنان خطاب به ائمه اطهار(ع) بیان می کردند./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات