۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۲۶۵۴
حجت الاسلام ترابی:

محبت و مودت میان همسران پدیده ای شگفت انگیز در خلقت است

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خراسان رضوی گفت: محبت میان همسران یک نوع محبت شگفت انگیز است که دو نفر آنقدر به هم نزدیک شوند که یکدیگر را بر خود ترجیح دهند.
حجت الاسلام ترابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام احمد ترابی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خراسان رضوی ظهر شنبه در جشن بزرگ ازدواج دانشجویی دومین کاروان همسفر تا بهشت که در محل برج سپید مشهد مقدس برگزار شد، ضمن خوش آمد گویی به زوجین دانشجوی حاضر در این مراسم، پیوند زناشویی آنان را تبریک گفت.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی پس از ابلاغ تحیت رهبر معظم انقلاب به این زوجین جوان، با اشاره به فرارسیدن بیست و یکمین دوره طرح ملی «همسفر تا بهشت»، آن را اقدامی در راستای تحکیم بنیان خانواده و آشنا کردن جوانان با وظایف همسران در قبال یکدیگر دانست و با اشاره به این که این مراسم بزرگ به دستور رهبر معظم انقلاب برگزار می شود، اظهار کرد: هدف از این مراسم پایدار کردن شادی های شما و مودت محبتی است که خدا وعده داده بین شما برقرار کند.

حجت الاسلام ترابی مودت بین زن و شوهر را پدیده ای شگفت انگیز و بی نظیر در روابط میان انسان ها قلمداد کرد و گفت: این یک نوع محبت شگفت انگیز است که دو نفر آنقدر به هم نزدیک شوند که یکدیگر را بر خود ترجیح دهند. نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به دستور رهبر معظم انقلاب وظیفه دارد به شما کمک کند که این پیمان شما استوار باشد و ان شاءالله فرزندان خوبی را تقدیم اسلام و انقلاب کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب شهر مقدس مشهد به عنوان پایتخت ازدواج جوانان و پایگاه برگزاری جشن بزرگ ازدواج دانشجویی، خطاب به این زوج ها خاطرنشان کرد: مکانی که به آن مشرف شده اید، جایگاه بسیار بزرگی دارد؛ به گونه ای که یکی از خدام بارگاه رضوی نقل می کند غذای مهمان خانه حضرت را به فردی که نیاز داشت، داد و از او شنید که گفته بود «خیلی آرزوی خوردن این غذا را داشتم اما قسمت نشده بود. این بار از امام رضا خواستم میهمانش شوم که شما این غذا را به من رساندید.»

رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خراسان رضوی در پایان ضمن تأکید بر معنویت کم نظیر صحن و سرای ملکوتی امام هشتم(ع)، به زوج های جوان حاضر در این جشن توصیه کرد: زیبایی و معنویت این سفر را قدر بدانید و پایداری محبت خود را از آن حضرت بخواهید.

گفتنی است، این کاروان زوج های دانشجو ششم بهمن ماه وارد مشهد شدند و پس از سه روز میهمانی امام هشتم(ع) و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، هشتم بهمن ماه به شهرهای خود باز خواهند گشت. کاروان سوم از این دوره نیز نهم بهمن ماه وارد مشهد مقدس خواهد شد و حاضران این کاروان در رواق مطهر حضرت زهرا(س) بارگاه منور رضوی جشن ازدواج خود را آغاز خواهند کرد./820/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات