۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۵۲۶۷۹
 آیت الله صدیقی:

تمام وجود شهدا، خدا و رضای الهی است

امام جمعه موقت تهران گفت: تشنگان قدرت که به خون شهدا خیانت می‌کنند و مقابل امام و ولایت می‌ایستند در روز قیامت با باطن غیرانسانی محشور می ‌شوند و با شهدا هیچ سنخیتی ندارند زیرا تمام وجود شهدا، خدا و رضای الهی بوده است.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در مراسمی که به مناسبت سالگرد مرحوم آیت الله سید علی قاضی طباطبایی و یادواره شهدای مسجد صاحب الزمان(عج) در مسجد صاحب الزمان(عج) تهران برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز رحلت این عارف بزرگ، گفت: انسانیت آدمی در هنگام مرگ او مشخص می‌شود که چه سرنوشتی در عالم برزخ و آخرت خواهد داشت.

وی افزود: برخی در زندگی چند روزه دنیا به قدری باطن خود را تباه می‌کنند که به تعبیر قرآن کریم حیوانات از او بهتر هستند. افرادی در زمان معاصر زندگی می‌کردند که چشم باطنی آنها باز بوده است. کسانی که در این دنیا با غیبت، شایعه پراکنی، تحقیر و زخم زبان دیگران را مورد آزار قرار می‌دهند و آبروی آنها را می‌درند در باطن به صورت مار و عقرب در آمده و در قیامت به صورت وحوش محشور می‌شوند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: تشنگان قدرت که به خون شهدا خیانت می‌کنند و مقابل امام و ولایت می‌ایستند در روز قیامت با باطن غیرانسانی محشور می ‌شوند و در نظر و کارهای‌ خود جز حرام، دروغ، خیانت، باندبازی و سیاست زدگی چیزی ندارند. اینها با شهدا هیچ سنخیتی ندارند زیرا تمام وجود شهدا، خدا و رضای الهی بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در مقابل عده ای که به صورت حیوانات محشور می‌شوند عده ای قرار دارند که رنگ خدایی دارند و مظهر صفات جمال و جلال الهی هستند. کسی که علم زیادی داشته باشد ولی علم او مایه ترس و خشیت او از خدا نباشد، عالِم نیست. عالم واقعی همواره مراقب است کاری بر خلاف رضای خدا انجام ندهد.

آیت الله صدیقی بیان داشت: برخی انسان‌ها مانند کربلایی کاظم ساروقی در عین حال که دروس رسمی نخوانده‌ بود و خواندن و نوشتن نمی‌دانست اما حلال خور بود و زندگی پاکی داشت، با پدرش که زکات نمی‌داد زندگی نکرد به همین علت خداوند به او شامّه ای عنایت کرد که سر هر سفره‌ای می‌نشست می‌دانست که آن غذا حلال است یا حرام؛ اعتقاد و ایمان این افراد در آنها نور الهی را تقویت کرده بود.

وی افزود: علم واقعی و باطنی، نور است و سبب می‌شود انسان بتواند حق و باطل را از هم تشخیص ‌دهد. کسی که دروغ می‌گوید یا کلاهبرداری می‌کند، این بنده خدا نیست بلکه بنده شیطان است مثل بعضی مسؤولین که اطاعت شیطان را می‌کنند و به اندازه ای که برای اروپا و آمریکا حساب باز می‌کنند، برای رضای خدا کاری انجام نمی‌دهند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: این افراد از خدا نمی‌ترسند زیرا اگر تقوا داشتند اینقدر به مردم دروغ نمی‌گفتند، مقابل اعتقادات مردم حرف نمی‌زنند و در برابر این حقوق ها، رانت ها و فسادها مبارزه می‌کردند؛ سواد این افراد سبب نور باطن آنها نشده است.

وی اظهار داشت: عالم واقعی از نظر قرآن کسی است که علم او سبب بندگی، معرفت، بصیرت و نورانیت باطن او شود. کسانی که در فتنه ها در برابر خون امام و شهدا ایستادند و عنوان تقلب به انتخابات زدند اینها همان کسانی هستند که در کنار امام بودند اما خدا خواست تا باطن آنها روشن شود.

آیت الله صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی مانند کاظم کربلایی که از جذبه الهی نور گرفته اند، راه بهشت را یاد گرفته اند. علمی که خداوند در نتیجه تقوا به انسان عنایت می‌کند، اکتسابی نیست./966/پ202/ب1

ارسال نظرات