۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۵۲۸۷۴
مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری:

استخدام روحانیان در مدارس نقش مهمی در تحقق سند چشم انداز آموزش و پرورش دارد

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با اشاره به تدوین سند چشم انداز آموزش و پرورش، گفت: به یقین فراهم آوردن زمینه استخدام طلاب و روحانیان در مدارس آموزش و پرورش نقش مهمی در تحقق و پیشبرد این سند چشم انداز خواهد داشت.
حجت الاسلام سیدمحمد احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، شامگاه دوشنبه، 9 بهمن ماه، در نشست ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش این استان که با حضور مسؤولان کشوری به میزبانی شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه تربیت نیروهای مهذب و با اخلاق مهمترین رسالت امروز حوزه های علمیه است، گفت: نقش حوزه های علمیه در ترویج معارف دین و ارزشهای ناب اسلام در بین جامعه غیرقابل انکار است.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت حوزه های علمیه در راستای رشد فکری، فرهنگی، اخلاقی و دینی جامعه استفاده شود و این از ضرورتهای امروز کشور است، افزود: اگر می خواهیم جامعه ای دینی و در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم باید از نقش بی بدلیل حوزه های علمیه غافل نشویم و این یک اصل است.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش نقش مهمی در رشد دینی و تربیت اسلامی دانش آموزان خواهد داشت، اظهار کرد: متأسفانه تصمیم های این ستاد خیلی جنبه اجرایی ندارد و این یک حسران بزرگ است.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش نیازمند بخش نامه و دستورالعمل اجرایی برای پیشبرد اهداف ستاد همکاری است، خاطرنشان کرد: متأسفانه با شرایط کنونی کارها آنچنان که باید در عمل پیش نمی رود و این یک آفت بزرگ است.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر فعالیتهای ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش تنها در بحث نماز جماعت خلاصه می شود، اظهار کرد: آموزش و پرورش برای ورود عملی به این عرصه و پیشبرد جدی اهداف نیازمند دستورات قانونی از بالا دست است که باید هر چه زودتر انجام بگیرد.

این مقام مسؤول آموزش طلاب برای کسب مهارتهای لازم در خصوص ارتباط با جوانان و نوجوانان را لازم و ضروری دانست و افزود: متأسفانه تا طلاب دوره های تخصصی در این زمینه نبینند و با مهارتهای لازم در این وادی قدم نگذارند، نمی توانند موفق و مؤثر باشند.

وی آموزش کاربردی طلاب در قالب دوره های طولانی از سوی ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش را ضروری دانست و گفت: باید از ظرفیت دفتر تبلیغات برای اعزام استاد به این دوره ها نهایت استفاده صورت گیرد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به تدوین سند چشم انداز آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به یقین فراهم آوردن زمینه استخدام طلاب و روحانیان در مدارس آموزش و پرورش نقش مهمی در تحقق و پیشبرد این سند چشم انداز خواهد داشت.

وی همچنین استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیان به عنوان مربی پیش دبستانی و مهدکودک در آموزش و پرورش را لازم دانست و ادامه داد: باید برای ترویج معارف دینی در جامعه خصوصا در بین نسل جوان از سنین کودکی و نوجوانی وارد میدان عمل شویم؛ به همین دلیل حضور طلاب خواهر در بین مراکز پیش دبستانی بسیار ضروری است./9457/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات