۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۵۵۲۹۳۵
در نشست خبری مطرح شد؛

تشریح برنامه های کمیته مساجد دهه فجر

برگزاری مسابقات ورزشی، کتابخوانی و جلسات پرسمان انقلابی از جمله برنامه های کمتیه مساجد دهه فجر استان قم است.
حجت الاسلام سعید روحانی حجت الاسلام سعید روحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیعد روحانی در نشست خبری رییس کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان قم که پیش از ظهر امروز در دفتر کانون مساجد استان قم برگزار شد، با اشاره به اهداف و اعضای کمیته مساجد ستاد دهه فجر گفت: کمیته مساجد دهه فجر متشکل از دستگاه هایی است که با هدف پر رنگ کردن برنامه های مساجد و حمایت از برنامه های مردمی در دهه فجر با یکدیگر همکاری می کنند.

مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد استان قم ادامه داد: دستگاه های شرکت کننده در کمیته مساجد ستاد دهه فجر شامل تولیت حرم حضرت معصومه(س)، تولیت مسجد مقدس جمکران، بسیج مساجد و محلات، شورای سیاست گذاری ائمه جماعات، سازمان صداو سیما قم، اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قم، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، ستاد اقامه نماز، ستاد امربه معروف و نهی از منکر و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری است.

وی در زمینه برنامه های کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان قم گفت: برخی از برنامه ها به صورت مشترک میان دستگاه های شرکت کننده در کمیته انجام می شود و برخی را نیز کانون مساجد به تنهایی انجام می دهد.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: اجرای برنامه هایی در ده مسجد شاخص با سخنرانان شاخص با عنوان ده مسجد و ده مجلس با شعار مسجد کانون انقلاب اسلامی از جمله برنامه های مشترک است؛ همچنین تجلیل از خانواده های شهدا و برپایی ایستگاه های فرهنگی در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن از دیگر برنامه های اجرایی مشترک در دهه فجر است.

حجت الاسلام روحانی افزود: برگزاری محفل قرآنی در بیت حضرت امام خمینی(ره) روز چهارشنبه 18 بهمن بعد از نماز مغرب و عشاء از جمله برنامه‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ایام الله دهه فجر است.

اعزام مبلغان جهادی چند رسانه ای به مساجد
رئیس کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر یادآور شد: اعزام مبلغان جهادی چندرسانه‌ای به تمام مساجد استان که موضوعات روز را برای مردم بیان کنند از دیگر برنامه‌های جدید در این دهه خواهد بود.

وی در ادامه با بیان این که مساجد برای نظام موضوعیت دارند، گفت: ما به عنوان کمیته مساجد ستاد دهه فجر از مردم می‌خواهیم مراسم راهپیمایی را از مساجد شروع کنند و با تجمع در مساجد محل، مبدا حرکت در راهپیمایی را مساجد قرار دهند.

حجت الاسلام روحانی گفت: مسجد امام جعفر صادق(ع) در فرهنگیان، مسجد مصطفی خمینی در 30 متری هنرستان، مسجد دوطفلان مسلم در نیروگاه، مسجد امام صادق(ع) در شهرک صادقیه، مسجد انصارالحسین در میدان آزادگان، مسجد حضرت زینب کبری(س) در بلوار نواب، مسجد المصطفی(ص) در یزدانشهر، مسجد قدس در شهرک امام خمینی(ره)، مسجد تولیت در 45 متری صدوق و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در امامزاده ابراهیم(ع) محل آغاز مراسم راهپیمایی هستند.

رییس کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر اظهار داشت: ویژه‌برنامه «10 شب 10 مسجد» نیز به صورت ویژه در پردیسان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه های دبیرخانه کانون های مساجد استان قم، اظهار کرد: برگزاری مسابقات ورزشی در 13 رشته، حمایت از 39 مسجد در 39 منطقه محروم، مسابقه کتاب خوانی آینه فرزانه، شرکت فعال در مسابقه بزرگ آذین، تجلیل از همسران شهدای مدافع حرم همچنین برگزاری سلسله جلساتی با عنوان بررسی و ارائه راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی با رویکرد فضای مجازی و برگزاری جلسات پرسمان انقلابی از جمله برنامه های دبیرخانه کانون مساجد استان قم در دهه فجر است./1324/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات