۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۵۲۹۶۰
ظهر امروز؛

اختتامیه جشنواره فیلم«محمد پیامبر صلح» برگزار شد + اسامی برگزیدگان

اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «محمد(ص) پیامبر صلح» بدون حضور معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار شد.
فیلم«محمد(ص) پیامبر صلح»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «محمد(ص) پیامبر صلح» ظهر امروز (10 بهمن‌ماه) در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم عباس نظری‌راد دبیر جشنواره «محمد(ص) پیامبر صلح» با اشاره به فشارهایی که دشمن از گذشته تا به امروز بر روی انقلاب و ایران داشته است اظهار داشت: دشمنان همیشه سعی کردند به مقدسات ما توهین کنند که می‌توان برای نمونه به زمستان 93 و انتشار تصویر نادرستی از پیامبر اعظم(ص) در نشریه‌ای فرانسوی اشاره کرد.

وی ادامه داد: برای اینکه از این اتفاق جلوگیری شود معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد تصمیم به برپایی فیلم کوتاه «محمد(ص) پیامبر صلح» گرفت تا از این توهین‌ها جلوگیری کند، در واقع در این جشنواره سعی داریم جنبه‌های انسانی و اخلاقی یک انسان را به همراه تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌های هنرمندان در پیرامون زندگی مثبت پیامبر(ص) به نمایش بگذاریم.

دبیر جشنواره «محمد(ص) پیامبر صلح» تاکید کرد: برای اینکه ما بتوانیم این جشنواره را به سوی علمی شدن سوق دهیم از سال 94 شروع به تشکیل شورای برنامه‌ریزی، ایجاد روابط عمومی، راه‌اندازی سایت جشنواره و فعال‌سازی بخش بین‌المللی و نظارت ستاد کردیم.

نظری‌راد با اشاره به آثار ارسالی در این جشنواره یادآور شد: برای این جشنواره 751 اثر ارسال شده است که 184 اثر در بخش بین‌الملل و 257 اثر با مضامین جنبی جشنواره می‌باشد، در بخش جنبی آثار می‌توان آثار ارسالی را به ترتیب به 22 فیلم داستانی، 70 انیمیشن، 14 کلیپ و 4 فیلم تقسیم کرد، اگر به صورت جزئی‌تر آثار را بررسی کنیم مجموعا 310 فیلم 114 ثانیه‌ای و فیلم‌های بالای 114 ثانیه‌ای شامل 17 کلیپ، 17 انیمیشن و 16 فیلم داستانی و در مجموع 157 اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

وی در مورد بخش داوری نیز ابراز داشت: آثار در تیم مورد نظر داوری بررسی شد که براساس نتیجه‌گیری آنها 60 اثر خارجی و 30 فیلم داخلی انتخاب شدند، در این میان 38 اثر برای داوری نهایی انتخاب شد، این فیلم‌ها در مرحله پایانی بررسی با نظر حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون سابق قرآن و عترت ارشاد به 10 فیلم تنزل پیدا کرد و برگزیدگان این دوره جشنواره مشخص شدند.

در پایان این مراسم از نفرات برگزیده در حالی تجلیل به عمل آمد که عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد حضور نداشت و استقبال خوبی نیز از این مراسم به عمل نیامد.

ضمنا این اختتامیه بعد از سه سال تاخیر نسبت به فراخوان خود در سال 93 برگزار شد و قرار بود به نفرات اول تا سوم به ترتیب 20، 10 و 5 هزار دلار جایزه بدهند که این امر هم میسر نشد.

اسامی نفرات برگزیده به ئشرح ذیل است:

مهدی زارعی از استان فارس با فیلم «کوچه ثور»

مجتبی حیدری و جبار اجاقلو از استان زنجان با فیلم «مثل یک روز برفی»

عبدالرضا افشارزاده از استان خراساسن رضوی با فیلم «آن پسر انار ندارد»

محمدحسن ارجمندی از استان تهران با فیلم «نامه‌ای به آسمان»

محمدصفرزاده از استان تهران با فیلم «به اضافه یک»

امیرعلی دریکوند از استان لرستان با فیلم «رهایی»

سیدمجتبی حسینی از استان یزد با فیلم «خشت»

نیما قپانوری از استان تهران با فیلم «گذشت»

آرزو گلفام از استان البرز با فیلم «میزان»

علی عرفان فرهادی از استان تهران با فیلم «خویش‌انداز»./816/پ202/ب1

ارسال نظرات