۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۵۳۰۴۰
آیت‌الله صدیقی:

رقابت در میدان اشرافی‌گری سبب ایجاد فاصله طبقاتی می شود

آیت‌الله صدیقی گفت: شخص حریص که چشمش دنبال اموال دیگری است در یک رقابت اشرافی‌گری به میدان مسابقه می‌آید در نتیجه فاصله طبقاتی غیرقابل تحمل می‌شود.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران سه‌شنبه شب در مراسم سوگواری و عزاداری شب شهادت حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی با اشاره اینکه بیماری های مزمن اخلاقی که امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه به آن اشاره کرده‌اند، بیماری های باطنی اند، اظهار کرد: «حرص» از جمله این بیماری هاست که در نتیجه آن بی‌رحم‌ها تولیدات داخلی را با واردات بی رویه خارجی از کار انداختند و با رباهای فراوان تولیدکنندگان را گرفتار قرض‌های غیرقابل ادا کردند و تسهیلات مناسب در اختیار تولید قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه حرص و طمع به مراتب خطرناکتر از بیماری سرطان است که جسم فرد مبتلا را آب و نابود می‌کند، تصریح کرد: حرص یک ملت را بیچاره می‌کند؛ یک رباخوار، رشوه‌بگیر، رانت‌خوار و زدوبندچی با آدم‌های فاسد بیرونی یک مملکت را گرفتار فقر و جوانان مملکت را افسرده و دچار سرگردانی می‌کند.

آیت‌الله صدیقی افزود: شخص مبتلا به بیماری حرص قانع نیست و چشمش دنبال اموال دیگری است از این رو در یک رقابت اشرافی‌گری به میدان مسابقه می‌آید در نتیجه فاصله طبقاتی غیرقابل تحمل می‌شود و کارمندان ضعیف و سالم شرمنده گرفتار شرمندگی همسر و فرزند می شوند در مقابل آدم های چندتابعیتی بوده که ممالکی در خارج از کشور دارند و هر طور دلشان می خواهد رفتار می کنند و درد فقیر، گرفتار، عائله‌‌مند، مقروض و خانواده‌های چند بیماری را درک نمی کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عده ای به خاطر دفاع از دین و کشورهای اسلامی یک عمر سلامتی خود را از دست داده‌اند و بیمارند، ادامه داد: در مقابل برخی گرفتار بیماری اخلاقی‌‌اند که یک جامعه را با خطر مواجه می‌کنند؛ نفوذی‌ها، سکولارهای بی اعتقاد به حاکمیت دین سرطان جامعه‌اند، تعلقاتشان به جاذبه های دنیوی، خود و مردم را گرفتار بلا می کند.

وی افزود: آنها در بعد بداخلاقی گرفتار می شوند و تحمل انتقاد ندارند؛ بی رحمانه به مخالفان خود هجوم می برند، به آنها تهمت می زنند، علیه آنها جوسازی کرده و تیتر روزنامه‌ می‌کنند، منتقدان را از منصب ها عزل و مزایای‌ آنها را قطع می کنند که امام سجاد(ع) از این حالت به ثورة الغضب یاد کرده اند.

آیت‌الله صدیقی خاطرنشان کرد: غضب ماده فساد است و گاهی آدم‌ را به گناهان غیرقابل شست‌وشو وادار می‌کند بنابراین با بالابردن آستانه تحمل در خانواده و اجتماع مانع از ارتکاب این گناهان شویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه حضرت زهرا(س) از تبار نور است، گوهر وجود و حقیقت هستی ایشان همانند سلسله انبیا است، عنوان کرد: آیات تطهیر حقیقت گوهر وجودی حضرت صدیقه طاهره(س) را نشان می دهند و آیه مباهله نیز ولایت تکوینی حضرت فاطمه زهرا(س) را به ما اعلان می کند.

امام جمعه موقت تهران مطرح کرد: 18 آیه از سوره هل‌اتی در شأن حضرت صدیقه طاهره(س) است و بعضی از علمای اهل سنت با توجه به آن، مطالبی در رابطه با ایشان بیان کرده‌اند./934/پ202/ب1

ارسال نظرات