۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۵۳۱۱۶

چند خبر از رونمایی‌ کتاب‌های جدید در کشور

رونمایی از کتاب‌های «جامعه و تاریخ قرآن»، «انقلاب خاموش»، «ملاقات در فکه» و جلد سوم «روایت زندگی شهید حسن باقری» از عناوین اخبار کوتاه دنیای نشر هستند.
رونمایی کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رونمایی از کتاب‌های «جامعه و تاریخ قرآن»، «انقلاب خاموش»، «ملاقات در فکه» و جلد سوم «روایت زندگی شهید حسن باقری» از عناوین اخبار کوتاه دنیای نشر هستند.

همزمان با نود و هشتمین زادروز استاد مطهری؛ از کتاب «جامعه و تاریخ قرآن» رونمایی می‌شود

برنامه «میلاد مطهر» ویژه نود و هشتمین زادروز استاد مرتضی مطهری و آئین رونمایی از کتاب «جامعه و تاریخ قرآن»، جمعه 13 بهمن‌ماه در خانه موزه شهید مطهری برگزار می‌شود.

«میلاد مطهر» ویژه نود و هشتمین زادروز استاد مرتضی مطهری با حضور غلامعلی حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد نهاوندیان، مشاوراقتصادی رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام نقویان، فاطمه راکعی، مشاور بانوان شهردار تهران، مصطفی سلیمی، شهردار منطقه ۳، محسن سلیمانی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۳، حجت‌الاسلام سروش محلاتی، علی زمانی، استاد فلسفه دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام محمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و سایر اعضای خانواده شهید مطهری، جمعه ۱۳بهمن‌ماه در خانه موزه شهید مطهری برگزار می‌شود.

 در این آئین غلامعلی حداد عادل، حجت‌الاسلام سروش محلاتی و علی زمانی با محوریت خدمات فرهنگی استاد مطهری به انقلاب اسلامی، سخنرانی می‌کنند. رونمایی از کتاب «جامعه و تاریخ قرآن» اثر دکتر مرتضی مطهری، شعرخوانی سید علی موسوی گرمارودی، فاطمه راکعی و محمود کریمی از دیگر بخش‌های این برنامه است.

 «میلادمطهر» در سه سال گذشته با حضور شخصیت‌های برجسته سیاسی و فرهنگی در این خانه موزه برگزار شده است.

 علاقه‌مندان به حضور در این آئین می‌توانند از ساعت 16 روز جمعه 13 بهمن‌ماه به خانه موزه شهید مطهری واقع در خیابان دولت، نبش کوچه صدرا مراجعه کنند.

در هشتاد و ششمین نشست زرین قلم از «انقلاب خاموش» رونمایی می‌شود

   کتاب «انقلاب خاموش» به قلم محمدحسین قربانی‌زواره به مناسبت دهه فجر در هشتاد و ششمین نشست زرین قلم در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی رونمایی می‌شود.

رونمایی از کتاب «انقلاب خاموش» با حضور و تجلیل از رضا تقی‌آبادی و مجتبی نیک‌رهی؛ کارشناسان استراتژیک و جنگ نرم، ایرج افشاری اصل؛ استاد دانشگاه و نفسیه عقدایی، کارشناس فمنیسم اسلامی و مسائل اجتماعی برگزار می‌شود. منوچهر سرایی نیز از دیگر مهمانان این برنامه است.

کتاب «انقلاب خاموش» پژوهشی است که در آن انقلاب‌های رنگين مورد بررسی قرار گرفته است. مفهوم، ابعاد و ماهيت آن به‌ويژه امکان کاربرد اين مدل در براندازی نظام جمهوري اسلامی از سوی غرب بررسی و نتيجه‌گيری شده است.

هشتاد و ششمین نشست زرین قلم با رونمایی از کتاب انقلاب خاموش سه‌شنبه 10 بهمن ساعت 15 و 30 دقیقه در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی به نشانی خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا برگزار می‌شود.

حضور در این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

از دو کتاب و یک فیلم‌نامه درباره شهید باقری رونمايي شد

 کتاب‌های «ملاقات در فکه» و «جلد سوم روایت زندگی شهید حسن باقری» و فیلم‌نامه «رود آتش» با حضور مادر شهید باقری و سرداران رضایی و باقری رونمايي شد.

از کتاب‌های «ملاقات در فکه» و «جلد سوم روایت زندگی شهید حسن باقری» و فیلم‌نامه «رود آتش» در مراسم یادواره سردار شهید حسن باقری که در تالار وزارت کشور در حال برگزاری است، رونمایی شد.

 این رونمایی در حضور مادر سردار شهید حسن باقری، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرلشکر محسن رضایی فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس انجام شد.

کتاب «ملاقات در فکه» نوشته سعید علامیان است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.  جلد سوم روایت زندگی شهید حسن باقری نيز که دربرگیرنده خاطرات دیگران در رابطه با این شهید است، در موسسه شهید باقری تهیه و منتشر شده است.

«رود آتش» نیز عنوان فیلم‌نامه‌ سینمایی در رابطه با زندگی شهید باقری است که قرار است با همکاری سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و بنیاد سینمایی فارابی فیلم آن ساخته شود.

رونمایی از کتاب‌های «تا رهایی» و «یادمانده‌های سردشت» در ارومیه
همزمان با دهه مبارک فجر از کتاب‌های «تا رهایی» و «یادمانده‌های سردشت» در ارومیه رونمایی می‌شود.

مراسم رونمایی «تا رهایی» و «یادمانده‌های سردشت» ۱۴ بهمن ماه سال جاری با حضور محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی و هنرمندان، نویسندگان، فعالان عرصه فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات استانداری آذربایجان غربی در ارومیه برگزار می‌شود.

کتاب «تا رهایی» مجموعه خاطرات تعدادی از زندانیان سیاسی شهرستان ارومیه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است که به سفارش دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری آذربایجان غربی و با تلاش « حسین غفاری» توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری تولید شده است.

«یادمانده‌های سردشت»، گزیده خاطرات مصطفی نقیب سردشت از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

نویسنده در این کتاب به عنوان یکی از نیروهای مردمی و از شهروندان سردشت، به نگارش خاطرات خود از این برهه تاریخی پرداخته است؛ از این جهت کتاب در توصیف جنگ در این منطقه از کشور از دریچه نگاه یکی از شهروندان حائز اهمیت است.

در مقدمه این اثر آمده است: «در شکل‌گیری، تحقق و تداوم انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب شگرف و تاثیرگذدار مردمی، عناصر مختلفی نقش داشته و دارند که به جرأت بارزترین عناصر مؤثر آن را می‌توان رهبری دینی و عشق و علاقه آحاد مردم به دفاع از اسلام و رازش‌های اصیل و ریشه‌دار اخلاقی، فرهنگی دانست./۹۹۸/ پ ۲۰۴/ش

 

ارسال نظرات