۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۵۳۱۹۴
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

مسلمان کشی در منطقه محصول سقیفه است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انحرافی که سقیفه ایجاد کرد منجر به ظهور داعش، وهابیت و فرق انحرافی دیگر شده است، گفت: آن انحراف سبب شد که امروزه شیعیان را در سوریه، عراق، یمن و افغانستان سر می برند.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد امشب در مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) که در منزل آیت الله فقیهی برگزار شد، با اشاره به این که حضرت(س) سرور همه زنان عالم هستند، گفت: متأسفانه یکی از ضعف هایی که در حوزه وجود دارد این است که در باب روایات فضائل اهل بیت(ع) کمتر کار شده و کمتر مورد بررسی قرار می گیرد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از مشکلاتی که امروزه گاهی اوقات به چشم می خورد این است که افراد را با معصومان(ع) مقایسه می کنند؛ این یک‌گناه نابخشودنی است که کسی مقام و‌ منزلت این چهارده نور الهی را بخاطر برخی مقاصد پایین بیاورد

وی افزود: در روایات آمده است که «هیچکس را نمی توان با اهل بیت(ع) مقایسه کرد»، چراکه چرخ عالم هستی به خاطر وجود مبارک ایشان است که می چرخد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به جایگاه ملکوتی حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در وصف حضرت زهرا(س) فرمودند «اگر قرار باشد همه حُسن در یک نفر حلول کند، آن نفر حضرت فاطمه(س) است، بلکه ایشان بالاتر و‌بزرگ تر از آن است».

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی فرمودند «فاطمیه تشیع را حفظ کرده است»، عنوان کرد: اگر کسی بگوید همه عالم بر سر سفره حضرت زهرا(س) نشسته اند، سخن گزافی نگفته است، چون ایشان مظهر توحید و جامع همه اسماء و صفات الهی هستند.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) فرمودند «جریان غصب خلافت از جریان عاشورا مصیبت بارتر است»؛ بر این اساس برگزاری عزاداری فاطمیه هیچگونه منافاتی با وحدت اسلامی ندارد، چراکه باید حقایق تاریخ برای همگان تبیین شود؛ باید گفته شود که پیام حضرت زهرا(س) این است که از پیروی حاکمان غاضب باید دوری کنیم و در راه نورانی امیرمؤمنان(ع) قرار گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد بر لزوم الگوپذیری از سیره معصومان(ع) تأکید کرد و ابراز داشت: نباید احساس کنیم چون درس خوانده ایم و به پست و مقام دست یافته ایم دیگر نباید به بزرگ ترهایمان به ویژه والدین مان احترام بگذاریم؛ عمل به سیره اهل بیت(ع) از سوی افراد جامعه به ویژه روحانیت، از ساعت ها منبر رفتن و‌تبلیغ اثرگذارتر است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انحرافی که سقیفه ایجاد کرد منجر به ظهور داعش، وهابیت و فرق انحرافی دیگر شده است، تصریح کرد: آن انحراف سبب شد که امروزه شیعیان را در سوریه، عراق، یمن و افغانستان سر می برند.

وی با بیان این که داعشی ها شمار زیادی از مسلمانان را در افغانستان به طرز فجیعی شهید کردند، افزود: اگر یک داعشی یا یهودی از سوی مسلمانان دستگیر شود، همه دنیا زبان به اعتراض باز می کنند، اما تکفیری ها شمار زیادی از مسلمانان را در افغانستان شهید کردند و هیچکس جز رهبر معظم انقلاب اعتراض و انتقاد نکرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با تأکید بر این که اهل بیت(ع) محور حق هستند و حق به دنبال ایشان است، بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی فرمودند «امت من بعد از من ۷۳ فرقه می شوند و تنها یک فرقه نجات می یابند»؛ با توجه به سایر روایات، راه اهل بیت(ع) راه نجات است و تنها خواسته شیعه پیروی از دستورات این چهارده نور الهی است.

وی در پایان با انتقاد از اینکه امروزه در جامعه حساسیت نسبت به معصومان(ع) کم شده است، یادآور شد: همه ما باید نسبت به  معصومان(ع) حساس باشیم و ایشان را خط قرمز خودمان بدانیم./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات