۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۵۵۳۲۱۶
معاون پژوهش حوزه علمیه بابل:

حوزه انقلابی سپری مستحکم در برابر نفوذ فکری و عقیدتی دشمنان است

حجت الاسلام شریف نتاج با بیان این مطلب که حوزه انقلابی سپری مستحکم در برابر نفوذ فکری و عقیدتی دشمنان است، گفت: حوزه انقلابی تراز نظام اسلامی بر مبنای اصل دینداری، به حفظ انقلاب اسلامی و ارزشهای انقلاب و در راس آن ولی فقیه حساس است.
مرتضی شریف نتاج

حجت الاسلام مرتضی شریف نتاج، معاون پژوهش حوزه علمیه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با گرامیداشت آغاز چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، گفت: رویکرد انقلابی و توجه به اصول انقلاب، امروز یک نیاز ضروری برای بازبینی وضعیت فعلی و تطبیق آن با آرمان های انقلاب اسلامی است.

وی افزود: رویکرد انقلابی و توجه به عناصر شکل دهنده و نگهدارنده انقلاب اسلامی باید هم از سوی مسؤولان و هم از سوی آحاد جامعه مورد توجه جدی قرار بگیرد.

استاد حوزه علمیه به نقش مهم حوزه علمیه به شکل گیری انقلاب و هدایت مردم برای سرنگونی نظام طاغوتی پرداخت و اظهار داشت: روحانیت و حوزه علمیه عقبه فکری و عقیدتی انقلاب را شکل دادند و در مسیر انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل پیشرو بودند.

وی افزود: برای صیانت از انقلاب و دستاوردهای آن نیز حوزه علمیه باید با رویکرد انقلابی و نگاهی نظارت بخش هم در مقابل کج روی ها و انحراف ها واکنش نشان دهد و هم با راهکارهای خود نجات بخش انقلاب اسلامی در مقابل هجمه های فکری و جریان های دشمنان باشد.

حجت الاسلام شریف نتاج به تاکید مقام معظم رهبری برای حوزه انقلابی اشاره و خاطرنشان کرد: حوزه انقلابی تراز نظام اسلامی حوزه علمیه ای است که بر اساس و مبنای اصل دینداری به حفظ انقلاب  اسلامی و ارزشهای انقلاب حساس باشد.

وی تاکید کرد: در حوزه انقلابی طلبه های رشد می یابند و تربیت می شوند که ضمن آشنایی با مسائل و مباحث روز دنیا، درصدد پاسخگویی به شبهه افکنی های دشمنان بر آیند و در این مسیر تلاش کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه بابل وظیفه خطیر تلاش گران در حوزه علمیه و روحانیت را برای تحقق حوزه انقلابی مدنظر مقام معظم رهبری مورد توجه قرار داد و گفت: متولیان و مسؤولان حوزه های علمیه وظیفه دارند تا برای حفظ ولایت و امامت جامعه و تحقق حوزه انقلابی مدنظر مقام معظم رهبری با تمام وجود تلاش کنند تا سپری مقاوم و مستحکم در برابر دشمنان ایجاد شود.

وی افزود: باید روحانیت به گونه ای برای فضای فکری و عقیدتی در جامعه مصونیت ایجاد کند که دشمن حتی لحظه ای نتواند در افکار مردم و جوان های ما رخنه کند.

حجت الاسلام شریف نتاج با بیان این که عنصر مهم قدرت نظام اسلامی پیوند میان مردم و ولایت است، تصریح کرد: تلاش دشمنان برای این است تا لحظه ای آحاد جامعه به ویژه جوانان را از خط ولایت جداکنند و این هدف با طراحی برای شبهه آفرینی و شایعه سازی در بستر فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای امکان یافته است.

وی ادامه داد: نیاز تامین آینده و پشتوانه نظام اسلامی با تربیت نیروهای شاخص انقلابی امکان پذیر است و در این بین حوزه های علمیه نقشی مهمتر از دیگر مراکز تربیتی ایفا می کنند./1313/پ203/ب1

ارسال نظرات