۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۵۳۳۰۷
حسینی:

کوتاهی و کم کاری مسؤولان را نباید پای انقلاب و اسلام نوشت

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی ضعف ها در مدیریت ها است اما اساس و پایه حکومت جمهوری اسلامی ایران درست است؛ کوتاهی مسؤولان ربطی به اسلام و انقلاب ندارد.
حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سید محمد حسینی امروز در مراسم بزرگداشت 12 بهمن سالروز ورود امام خمینی به میهن اسلامی و آغاز دهه فجر که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، استاندار و جمعی از مسؤولان و اقشار مختلف مردم در مصلای ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) از سال 23 با فعالیت های خود در فکر برپایی نهضتی برای تشکیل حکومت اسلامی و مردمی بودند اما از سال 42 به صورت رسمی حرکت خود علیه رژیم طاغوت را آغاز کردند تا اینکه 12 بهمن بعد از ورود به میهن اسلامی در جمع مردم در بهشت زهرا این روز را شروع حکومت انقلاب اسلامی نامیدند.

وی گفت: بزرگداشت یوم الله دهه فجر برای یادآوری رسالت تاریخی در رابطه با انقلاب است، آرمانهای امام راحل از روز نخست تا وصیت نامه ایشان باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب باید به ابعاد، دستاوردها و چالش های انقلاب پرداخته شود، اظهار کرد: هیچ یک از انقلاب های دنیا به اندازه انقلاب اسلامی با چالش مواجه نبودند اما انقلاب اسلامی ایران با وجود فشار، تحریم و تهدیدها به عمر بابرکت خود ادامه داد و آثار و نتایج خوبی از آن در منطقه و حتی در آمریکای لاتین شاهد هستیم.

حسینی تأکید کرد: امروزه هر جا نام ایران مطرح می شود افراد منصف، مردم عادی و حتی متفکران و اندیشمندان مشتان گره می شود و ایران را مظهر پایمردی و ایستادگی معرفی می کنند.

وی استمرار انقلاب اسلامی با وجود چالش ها در 4 دهه گذشته را دستاورد بزرگی خواند و اذعان کرد: نهضت های قبل از انقلاب اسلامی در خود ایران همچون مشروطیت و صنعت ملی شدن نفت بعد از مدتی فروپاشیدند.

حسینی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آنچنان خودباختگی، حقارت و خود کم بینی در بین مردم وجود داشت که فکر نمی کردند بتوانند روی پای خود بایستند اما  امروز ایران نه تنها بدون وابستگی به شرق و غرب ایستادگی کرده اند بلکه در حوزه های مختلف همچون نانو، هوا فضا، موشکی و ... جزء کشورهای نخست دنیا است و این امرو باعث عصبانیت غرب شده است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ایران اسلامی امروزه به عنوان الگوی پیشرفت در دنیا مطرح است و غرب با هراس از این موضوع، از هر فرصتی برای ساقط کردن نظام استفاده می کند که توئیت های ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حمایت ازاغتشاشات اخیر در همین رابطه بود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: آمریکا خیال می کند می تواند بر انقلاب اسلامی فایق بیایند درحالی که ما آنها را از ایران و حتی از منطقه بیرون انداختیم؛ با درایت رهبری و فرماندهی سردار سلیمانی منطقه از وجود تکفیری ها پاکسازی شد درحالیکه هدف آنها از حضور در سوریه و عراق نفوذ به تهران بود.

حسینی در گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر خلاف برخی ملی مذهبی ها، امام خمینی (ره) معتقد بودند که ملت باید در راس حکومت باشند و این روحیه انقلابی ادامه داشته باشد و امروز نیز مقام معظم رهبری بعد از 39 سال بر روحیه انقلابی و جهادی تاکید دارند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد: برخی ضعف ها در مدیریت ها است اما اساس و پایه حکومت جمهوری اسلامی ایران درست است؛ کوتاهی مسوولان ربطی به اسلام و انقلاب ندارد، اگر مسوولان کوتاهی، کم کاری و بی عملی کردند مردم از آنها مطالبه کنند.

وی تصریح کرد: مردم همواره در خط امام و رهبری بودند و هر گاه مسؤولان به فرامین رهبری عمل کردند، موفق بودیم؛ اگر امروز در صنایع دفاعی و ساخت موشک های بالستیک به این مرحله از رشد رسیده ایم و جزو کشورهای برتر هستیم به خاطر پیگیری و مدیریت شخص رهبری بوده است؛ ایران اسلامی امروز از قدرت بازدارنگی برخوردار است و دشمن نمی تواند وارد جنگ سخت با ایران شود.

حسینی با بیان اینکه تبعیت از فرامین رهبری در حوزه های مختلف مانع از بروز مشکلات می شود، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش مشکلات اقتصادی کشور است و اگر به درستی به آن عمل می شد این مشکلات فعلی را نداشتیم.

وی تأکید کرد: مردم باید در صحنه باشند، رصد کرده و زیر ذربین بگذارند و به مسؤولان گوش زد کنند تا کشور وضعیت بهتری داشته و  نظام الگو بخش عملیاتی شود.

حسینی حضور مردم در صحنه را در رفع مشکلات موثر خواند و گفت: با توجه به اغتشاشات اخیر که در حدود 80 شهر کشور اتفاق افتاد و بر اساس اعلام کنگره آمریکا،  یک میلیون دلار برای بهره برداری از این فرصت هزینه شد، مردم باید در راهپیمایی 22 بهمن حماسی و پرشور حضور یابند چراکه انسجام و یکپارچگی مردم باعث خنثی شدن فتنه ها و استمرار نظام برای تحقق اهدافش خواهد شد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اخیرا کتابی با عنوان منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی به چاپ رسیده که بهتر است برخی کارگزاران نظام که اسلام را در حد نماز و روزه می دانند آن را مطالعه کنند.

وی با اشاره به اینکه اساس انقلاب اسلامی بر پایه فرهنگ نبوی، فاطمی و علوی است، گفت: اگر حضرت زهرا (س) را تکریم می کنیم باید ولایتمدار باشیم./936/پ203/ب1

ارسال نظرات