۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۵
کد خبر: ۵۵۳۶۲۶
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری مطرح کرد؛

کم‌کاری مسؤولان در تحقق اقتصاد مقاومتی ریشه مشکلات جامعه

استاد حوزه علمیه قم بی توجهی به رهنمودهای رهبری و کم کاری مسؤولان را ریشه مشکلات کنونی جامعه عنوان کرد و رسالت مردم را در حفاظت از انقلاب اسلامی یادآور شد.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) شهادت در راه خدا را یکی از بزرگترین نعمات خداوند به بندگان عنوان کرد و گفت: شهادت توفیقی است که نصیب هر کسی نمی شود.

وی با بیان اینکه پرهیز از دنیا پرستی و دنیا گرایی یکی از مهم ترین عوامل دست یابی به فوز شهادت است، افزود: حب دنیا نه تنها انسان را از فیض شهادت محروم می کند بلکه قلب انسان را به روی شنیدن سخنان حق امام معصوم و نایبانش سخت و محکم می کند و به عبارت دیگر حب شهادت و حب دنیا در یک قلب جای نمی گیرد و اینکه آیات قرآن کریم مؤمن را با لفظ «یا أیها الذین آمنوا» مورد خطاب قرار می دهند به این علت است که خداوند از جامعه ایمانی انتظاراتی دارد و یکی از این انتظارت پرهیز از حب الدنیا و جهاد فی سیبل الله است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حب دنیا انسان را به ذلت کشانده و موجب می شود که انسان طاغوت و حکومت طاغوتی را بر جهاد فی سبیل الله ترجیح دهد، خاطر نشان کرد: حب دنیا همانطور که تأکید شد انسان را از فیض شهادت محروم می کند؛ هر چند که در آیات قرآن کریم دنیا کوچک توصیف شده و جهاد فی سبیل الله و دست یابی به زندگی اخروی برای انسان مطاعی بزرگ و جاودان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری بابیان اینکه دنیا هدف نیست و از آن باید برای رسیدن به سعادت اخروی بهره جست، ادامه داد: علاقه به دنیا بسیار خطرناک است و اگر حب دنیا در وجود مردم رخنه کند موجب می‌شود به رهنمودهای ولی امر خود گوش نکنند همان‌گونه که در مدینه و در زمان اهل‌بیت(ع) نیز مردم به دلیل حب به دنیا و قدرت‌طلبی امام و ولی خدا را تنها گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه دنیا و نعمات دنیوی برای انسان بسیار شیرین و لذت بخش است، گفت: برای پرهیز از دنیا گرایی راهکارهای زیادی وجود دارد که رسول خدا(ص) قرائت آیات قرآن کریم و یاد کردن از مرگ و روز جزا را یکی از راهکارهای  پرهیز دنیا گرایی و دنیا پرستی می دانند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دنیا پرستی و دنیا گرایی دارای مراتب و مراحلی است، افزود: میل به دنیا، جمع آوری مال ثروت و اندوخته کردن آن و مقاومت در برابر کلام حجت خدا از مهم ترین مراتب و مراحل دنیا گرایی است که متأسفانه در آخرین مرحله انسان با دور شدن از حجت خدا و مقاومت در برابر کلام امام معصوم به عنوان ولی خدا از زمره مؤمنان و ولایت الهی خارج شده و در زمره طاغوتیان و حاکمیت طاغوت وارد می شود.

وی با اشاره به اینکه آخرین مرحله علاقه به دنیا مبارزه با یکدیگر برای به دست آوردن دنیاست، یادآور شد: مقایسه دنیا با بزرگی خداوند یکی از راه‌های مبارزه باعلاقه به دنیا بوده و شناخت عظمت خداوند در برابر ناچیز بودن انسان، انسان را از علاقه و وابستگی به دنیا دور می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در ادامه با اشاره به ریشه های انقلاب، انقلاب اسلامی را از برکات دوستی با خدا و پرهیز از حب دنیا عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی هیچ زمانی از آمریکا و کافران ضربه نخواهد خورد بلکه این دنیاطلبان هستند که به بهانه ترس از آمریکا، سازش با دشمن را بر جهاد فی سبیل الله ترجیح داده و در مقابل دشمن تسلیم می شوند.

استاد حوزه علمیه قم ریشه اصلی مشکلات امروز مردم را کم کاری مسؤولان عنوان کرد و افزود: امروزه مسؤولان با کم‌کاری و بی‌توجهی‌هایی به رهنمودهای رهبر معظم در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی مقصر اصلی شرایط نامناسب جامعه هستند ولی با این وجود مردم نیز باید بدانند که رسالت‌های مشخصی را بر عهده دارند که مهم ترین رسالت مردم حفاظت از انقلاب اسلامی به عنوان مهم ترین پایگاه و بستر برای اجرای کلام امام معصوم و دفاع از ولایت ائمه معصوم(ع) و به ویژه امام زمان(عج) است.

وی در پایان یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جمهوری اسلامی را حقوق های نجومی برخی از مسؤولان عنوان کرد و یادآور شد: هدف از انقلاب اسلامی مبارزه با دنیا گرایی، حب نفس بود و برای نظامی که مجری بستر سازی برای حکوکت عدل جهانی امام زمان(عج) است زیبنده نیست که مسؤولان آن به بهانه خدمت بیشتر به مردم به دنبال جمع آوری رفاه و مادیات برای خود باشند زیرا الگوی نظام اسلامی حکومت امام علی(ع) است و نظام اسلامی نمی تواند در نظر ادعای اسلام داشته و در عمل از حکومت فرعون ها و نمرودها تبعیت کند./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات