۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۵۵۳۶۷۸
امام جمعه تبریز:

حقایق جنگ تحمیلی برای نسل جوان تبیین شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تفکر جهادی دوران هشت سال دفاع مقدس را لازمه مقابله با تهدیدهای نرم دشمن و حل مشکلات و معضلات اجتماعی و اقتصادی دانست.
حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس تبریز با تأکید بر این‌که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رمز بقای ارزش‌های الهی در نظام اسلامی است، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمانی نیازمند تفکر جهادی هستیم.

وی با بیان این‌که حفظ و حراست از فرهنگ دفاع مقدس مسؤولیتی بر عهده همه مردم و مسؤولان است، خاطرنشان کرد: درست است که امروز با تهدید نظامی و جنگ مستقیم دشمنان مواجه نیستیم، اما دشمن با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم تهدیدی جدی علیه باورها و اعتقادات دینی و شیعی ملت ایران به وجود آورده است.

امام جمعه تبریز تفکر جهادی دوران هشت سال دفاع مقدس را لازمه مقابله با تهدیدهای نرم دشمن و حل مشکلات و معضلات اجتماعی و اقتصادی دانست و گفت: حدود سه دهه از جنگ تحمیلی می گذرد، اما این گنج بی انتها بایستی به نسل‌های آینده انتقال یابد تا بدانند که پدرانشان چگونه با دستانی خالی مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که برپایی نمایشگاه و مراکز فرهنگی دفاع مقدس یکی از راه‌های انتقال ارزش‌ها به جوانان جامعه است، افزود: بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در فرهنگ، هنر و رسانه برای انتقال مفاهیم عالی انسانی و اسلامی ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی سفرهای راهیان نور را یکی دیگر از راه‌های انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: نسل جوان جامعه مشتاق شنیدن حقایق جنگ هستند، بنابراین فرهنگ دوران دفاع مقدس و اوضاعی که در آن سال‌ها حاکم بود، باید بدون هیچ کم و زیادی بیان شود و حقیقت آنگونه که بود، آگاه‌سازی شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به خاطراتی از آن دوران گفت: بنده خود شاهد بودم؛ عده‌ای با حضور در مناطق عملیاتی تحول بزرگ در زندگی خود را آغاز کردند، راه‌اندازی موزه دفاع مقدس اقدامی ارزشمند و فرهنگی برای نشر ارزش‌های جنگ تحمیلی است که انتظار داریم فازهای بعدی نیز به زودی آماده بهره برداری شوند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات