۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۵۵۳۸۷۱
آیت‌الله ری‌شهری:

آرزوهای طولانی اغواگری شیطان برای گمراه کردن انسان است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آرزوهای طولانی حربه شیطان برای منحرف ساختن انسان‌ها از مسیر کمال است، گفت: آرزوهای حقیقی انسان را به کمال می‌رساند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز پیش از آغاز جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: یکی از القائات شیطان آرزوهای طولانی است.

وی افزود: اصل و ذات آرزو خوب است چراکه آرزوی حقیقی انسان را به‌سوی کمال سوق می‌دهد بر همین اساس خداوند سرشت آدمی را با آرزو آفرید اما شیطان از همین خصوصیت فطری برای گمراه ساختن انسان سوءاستفاده می‌کند.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری با بیان اینکه شیطان انسان را با آرزوهای باطل مشغول می‌کند تا از خواسته‌های حقیقی خود غافل شود، ابراز کرد: انسان اگر به دنبال آرزوهای باطل برود هرگز به آن دست نمی‌یابد و عاقبت او را تباه کرده و انسان را از مسیر فطری منحرف می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عقل و فرشته درونی انسان را به‌سوی آرزوهای حقیقی دعوت می‌کنند، گفت: اما جهل و شیطان با القائات باطل سعی می‌کنند انسان را از مسیر حق منحرف کنند امیرمومنان علی(ع) درباره تلقین‌های شیطانی به کمیل هشدار می‌دهند و می‌فرمایند: شیطان ابتدا با القائات مستقیم انسان را وسوسه می‌کند اگر در این مرحله موفق نشود با استفاده از اموری که انسان‌ به آن‌ها علاقه دارد اقدام به منحرف کردن او می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ادامه خاطرنشان کرد: شیطان خواسته‌های انسان را زینت می‌دهد تا به این وسیله ذهن او را از یاد خداوند غافل کند؛ مغلوب کسی است که با آرزوهای باطل از رسیدن به آرزوهای حقیقی که همان کمال انسانی است غفلت کند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات