۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶
کد خبر: ۵۵۴۰۳۷
حجت الاسلام رسایی:

انتخاب سرنوشت کشور توسط مردم مهم‌ترین دستاورد‌ انقلاب است

نماینده سابق مجلس انتخاب سرنوشت کشور توسط مردم مهم‌ترین دستاورد‌ انقلاب دانست و گفت: مردم هر ۴ سال یک بار به پای صندوق‌های رأی می‌روند به طور مستقیم و غیرمستقیم برای چهار سال آینده کشور خود تصمیم‌گیری می‌کنند.
حمید رسایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده سابق مجلس، شامگاه سه‌شنبه در سلسله نشست‌های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، با بیان این که انقلاب اسلامی وارد چهلمین سال خود شده است، اظهار داشت: عدد چهل در اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در خصوص انسان نیز، سن چهل‌سالگی به منزله ورود انسان به دوران پختگی است.

 حجت الاسلام رسایی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با نسل سوم و چهارم انقلاب، ابراز داشت: جوانان این نسل بهتر و قوی‌تر از نسل اول پشت انقلاب قرار گرفته‌اند، به جرأت می‌توان گفت پس از یاران امام حسین(ع) مردم ایران از صدر اسلام تا به امروز، برترین مردم بر روی زمین هستند.  

نماینده سابق مجلس با بیان این که مردم این سرزمین با شکست‌ها و پیروزی‌هایی که نصیبشان شده است تجربه‌های بسیاری کسب کرده‌‌اند، تصریح کرد: از پیروی انقلاب اسلامی ایران تا به امروز 39 سال می‌گذرد، انقلاب در این مدت فراز‌ها و فرود‌هایی داشته اما هیچ‌گاه آسیبی به آن نرسیده است، همان طور که آیات قرآن کریم و روایات ائمه اطهار(ع) تصریح دارند؛ خداوند متعال یاری‌رسان انقلاب‌هایی از این دست خواهد بود.

انتخاب سرنوشت کشور توسط مردم مهم‌ترین دستاورد‌ انقلاب است

وی با بیان این که اگر انقلاب اسلامی در مسیر صحیح خود حرکت کرده و منحرف نشود، پرچم این انقلاب به دست امام زمان(عج) سپرده خواهد شد، عنوان کرد: برای رساندن پرچم انقلاب به دست حضرت ولیعصر(عج) باید توجه داشت که انقلاب نباید یک پوسته خالی و بدون مغز باشد.   

نماینده سابق مجلس با بیان این که در طول تاریخ بزرگان و الگو‌های ما همواره در حال مبارزه بوده‌اند، اظهار داشت: خداوند متعال چه در دوران ائمه‌اطهار(ع) و چه امروز، بشر را مورد آزمایش قرار داده است، به همین سبب است که در دوره‌های مختلف فتنه‌هایی به وقوع می‌پیوندد، ساختار و چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران به شکلی است که اشخاص با حداقل‌ترین ویژگی‌ها می‌توانند در آن حضور یابند.  

حجت الاسلام رسایی انتخاب سرنوشت کشور توسط مردم مهم‌ترین دستاورد‌ انقلاب برشمرد و تصریح کرد: مردم هر 4 سال یک بار به پای صندوق‌های رأی می‌روند به طور مستقیم و غیرمستقیم برای چهار سال آینده کشور خود تصمیم‌گیری می‌کنند.  

وی با تأکید بر این که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مهم‌ترین شعار انقلاب است، خاطرنشان کرد: در طول 39 سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد، انتخاب نادرست مردم در مقاطعی کشور را در شرایط بحرانی نیز قرار داده است اما انقلاب هیچ‌گاه از چارچوب خود خارج نشده است.

دولت به جای رفع رکود و تورم و بهبود وضع معیشت مردم، صورت مسأله را پاک کرد

نماینده سابق مجلس عنوان کرد: انتخاب بنی‌صدر به عنوان ریاست جمهوری ایران، یکی از انتخاب‌های نادرست مردم برای کشور بود، بنی‌صدر هر چند لطمه‌های بسیاری به کشور زد، اما نتوانست در ساختار این نظام اسلامی دوام بیاورد، از این رو مسؤولیت خود را رها کرده و گریخت.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت در بهبود وضع معیشت اقشار مختلف جامعه، اظهار داشت: دولت فعلی به جای حل مشکلات اقتصادی و کاهش تورم، صورت مسأله را پاک کرد.

رسایی ادامه داد: تورم محصول فعل و انفعالات اقتصادی است، از این رو اگر سیاست‌های اقتصادی صحیح باشد، تورم کاهش خواهد یافت اما در غیر این صورت تورم افزایش پیدا می‌کند در حالی که دولت با پاک کردن صورت مسأله، فعل و انفعالات اقتصادی را متوقف کرد تا تورمی وجود نداشته باشد؛ مسکن مهر با تمام کاستی‌هایی که در آن وجود داشت، یکی از مهم‌ترین فعل و انفعالات اقتصادی بود؛ ساخت مسکن در رونق حدود ۱۰۰ شغل تأثير دارد در حالی که دولت تدبیر و امید مسکن مهر را تعطیل کرد و تنها به مذاکرات دیپلماتیک و بین‌المللی دل بست و منتظر نتایج برجام ماند.

تزریق امید‌کاذب در مسأله برجام، منجر به رکود در جامعه شد

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: امیدوار بودن به نتیجه مثبت برجام و لغو یکباره تحریم‌ها،‌ پروژه مهم دولت بود تا بازار‌ را از حالت رکود خارج کند، اما تزریق امیدکاذب به بدنه جامعه با تعلیق برخی از تحریم‌ها و تصویب تحریم‌های جدید، منجر به ایجاد رکود در جامعه شد.

وی با بیان این که رکود بسیار بدتر از تورم است، عنوان کرد: در شرایطی که اقتصاد کشور دچار تورم شدید می‌شود، پول در جامعه جریان دارد اما قدرت خرید کاهش می‌یابد ولی زمانی که اقتصاد دچار رکود می‌شود، پول در جامعه نایاب خواهد شد.

حجت ‌الاسلام رسایی در پایان با بیان این که شرایط فعلی کشور محصول انتخاب مردم است، گفت: مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی، مستقیم یا غیر مستقیم در رابطه با همه اتفاقات خوب و بد کشور تصمیم‌گیری می‌کنند. /878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات