۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۵۵۴۰۴۹
استاد فلسفه و کلام الازهر:

فتوای تحریم انتخابات ریاست جمهوری فاقد وجاهت شرعی و قانونی است

استاد فلسفه و کلام الازهر با انتقاد از ترویج برخی فتواها مبنی بر تحریم انتخابات اعلام کرد که این فتواها فاقد هرگونه وجاهت شرعی و قانونی است.
انتخابات مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، حذیفه المسیر استاد فلسفه و کلام الازهر مصر در گفت‌وگوی تلفنی با مجری برنامه «عمّ یتساءلون» نسبت به برخی اظهار نظرها پیرامون صدور فتوای تحریم انتخابات واکنش نشان داد.

المسیر گفت: برخی افراد به دلیل مخالفت با حاکمیت دست به دامن برخی فتواهای شاذّ و یا تاریخ مصرف گذشته شده‌ و مردم را به عدم مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت می‌کنند.

وی با اشاره به انتشار فتوایی منتسب به شوقی علام مفتی مصر در رسانه‌ها خاطر نشان کرد: دارالافتا در بیانیه رسمی اعلام کرد که هیچ فتوایی از سوی مفتی مصر پیرامون انتخابات و یا مسائل سیاسی صادر نشده است.

استاد فلسفه و کلام الازهر اظهار داشت: فتوایی که این روزها در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود فتوایی است که اولا قدیمی است و مرتبط با 18سال گذشته است و ثانیا هیچ ارتباطی با شوقی علام ندارد.

المسیر در پایان با ابراز تعجب از برخی نظرات مبنی بر آنکه «عدم مشارکت در انتخابات به معنی کتمان شهادت است» تصریح کرد که هرگونه فتوایی که مردم را به عدم مشارکت در انتخابات دعوت کند، فاقد وجاهت شرعی و قانونی است و ترویج دهندگان این فتواها گنه‌کار و مجرم به شمار می‌آیند./981/ب903/ر

 

ارسال نظرات