۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۵۵۴۱۲۱
پژوهشگر حوزوی تأکید کرد؛

"انحراف خواص" بزرگ‌ترین تهدید برای استقلال کشور

حجت الاسلام مداحی گفت: مسؤولان باید از دنیاپرستی و حب ریاست پرهیز کرده و نسبت به پایبندی به فرهنگ اهل بیت(ع) و ایثار و شهادت اهتمام جدی داشته باشند.
پرچم جمهوری اسلامی ایران پرچم ایران

حجت الاسلام عباس مداحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» آغاز به کار کرد، گفت: بسیاری از افراد در آن زمان طرفدار جمهوری دموکرات یا جمهوری به تنهایی بودند، امام راحل بر موضوع جمهوری اسلامی تأکیدات بسیاری داشتند و همواره می فرمودند «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی»، مردم شریف ایران نیز به این دعوت امام خمینی(ره) لبیک گفتند و بدین ترتیب در مسیر استقلال قرار گرفتیم.

محقق و پژوهشگر حوزوی به نبود خودکفایی در زمان طاغوت اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه به برکت انقلاب اسلامی توانسته ایم در همه ابعاد نظامی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مستقلانه عمل کنیم و اجازه ندهیم که بیگانگان در مسائل کشورمان دخالت کند و منافع ما را به یغما ببرد.

دستیابی به استقلال در همه عرصه ها مبتنی بر تحقق استقلال فرهنگی است

وی دستیابی به استقلال در همه عرصه ها را مبتنی بر تحقق استقلال فرهنگی دانست و ابراز داشت: در همه مسائل سیاسی، نظامی اقتصادی، اجتماعی و اقتصادی باید فرهنگ سازی شود تا همگان در این زمینه ها خواهان رسیدن به استقلال باشند، چراکه اگر فرهنگ یک ملت غنی باشد و از مکاتب دروغین غربی الگو برداری نشود، به یقین آن ملت کاملاً مستقل خواهند بود.

حجت الاسلام مداحی با بیان اینکه امروزه توانسته ایم به استقلال نسبی دست پیدا کرده ایم، هدف حکومت اسلامی را زمینه سازی برای ظهور مهدوی معرفی کرد و ابراز داشت: ناگفته نماند که هنوز به نقطه مطلوب استقلال که رسیدن به تمدن اسلامی و غایت حکومت اسلامی است، نرسیده ایم و این موضوع تلاش همه جانبه تمامی مسؤولان نظام  را می رساند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه رسیدن به تمدن اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور مهدوی مبتنی بر پایبند بودن به ارزش های اسلامی همانند صداقت، امانت داری و غیره است، افزود: مسؤولان نظام به ویژه متولیان فرهنگی باید در راستای رسیدن به تمدن اسلامی طرح و برنامه جامعی داشته باشند و همه تلاش خود را به کار بندند تا یکایک برنامه‌ها به خوبی اجرا شود.

ایجاد وحدت میان همه ارگان‌های دولتی یکی از لازمه های رسیدن به استقلال

وی تأکید کرد: یکی از لازمه‌های رسیدن به استقلال حقیقی این است که میان همه ارگان های دولتی وحدت ایجاد شود.

حجت الاسلام مداحی انحراف خواص جامعه را بزرگ‌ترین تهدید برای استقلال کشور برشمرد و عنوان کرد: مسؤولان باید از دنیاپرستی و حب ریاست پرهیز کرده و نسبت به پایبندی به فرهنگ اهل بیت(ع) و ایثار و شهادت اهتمام جدی داشته باشند، چراکه اگر مسؤولان در راه امام راحل قدم بردارند به یقین مردم نیز به پیروی از آنها در این راه گام برخواهند داشت./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات