۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۵۵۴۱۳۲
استاد حوزه علمیه:

​تغییر زیربنای فکری زنان توطئه دشمنان برای نابودی انقلاب است

​استاد حوزه علمیه قم با اشاره به برخی اتفاقات اخیر درباره پوشش بانوان، گفت: تمام توطئه‌های دشمنان در راستای از میان بردن این نظام و تغییر زیربنای فکری بانوان این ملت است.
مجتهده زهره صفاتی مجتهده زهره صفاتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، مجتهده زهره صفاتی پیش از ظهر امروز در همایش طلاب فاطمی که با حضور بیش از 1400 نفر از طلاب خواهر استان اصفهان در تالار کوثر برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه گفت: غدیر و فاطمیه دو رکن اساسی شناسنامه شیعه است.

وی در ادامه درباره شخصیت حضرت امام با توجه به دهه فجر افزود: بارزترین نکته امام خمینی، روح توحیدی و اخلاص ایشان بود و این روح ملکوتی بعد از گذشت 40 سال از انقلاب هنوز در بین این ملت باقی مانده است.

مجتهده صفاتی درباره زیرساخت انقلاب ادامه داد: اصلی‌ترین زیرساخت‌های انقلاب، اعتقادات، باورهای دینی، مرجعیت، روحانیت و رهبری دینی است و این زیرساخت‌ها برای حاکمیت بخشیدن به حکومت دینی است و این زیرساخت‌ها را اعتقادات اصیل اسلام تشکیل داده است.

وی ادامه راه انقلاب را در پرتو رویکرد فاطمی نظام بیان کرد و افزود: در اوضاع کنونی باید نظام و دستگاه حاکم رویکردشان فاطمی باشد و این رویکرد نه تنها در بخش فرهنگی که باید در تمام عرصه اقتصاد، سیاست، هنر و رسانه و بازار کار و تولید فکرمان فاطمی شود و هر شخصیت ممتازی که در این نظام منشأ اثر شد، در پرتو فکر و رویکرد فاطمی بود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به برخی اتفاقات اخیر درباره پوشش بانوان اظهار کرد: اینکه بعد از 40 سال از انقلاب می‌گویند چرا انقلاب حجاب را اجباری کرد، اینکه با پول این ملت تشکل‌هایی علیه این نظام فعال می‌شود، تشکیل پارلمان زنان تمام در راستای نقشه استعمار برای از میان بردن این نظام است.

وی ادامه داد: نقشه دشمن اسلام منهای روحانیت است و شما طلاب باید نسبت به گذشته هر چه بیشتر درباره این مسائل هوشیار باشید و دائماً این حقایق را برای مردم روشن کنید که دشمن به دنبال تغییر زیربنای فکری بانوان این ملت است.

استاد حوزه علمیه قم درباره شخصیت حضرت زهرا به عنوان الگوی برتر برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی بیان داشت: اگر بخواهیم زندگی حضرت زهرا را الگوی خود قرار دهیم نیازمند طهارت باطنی هستیم، چون وجود حضرت زهرا همانند قرآن کریم است و خداوند می‌فرماید: لایمسه الاالمطهرون، و برای رسیدن به این قله پاکی باید ظرفیت و نورانیت باطنی داشته باشیم.

وی درباره برخی آسیب‌های خانواده امروز بیان کرد: آنچه خانواده‌های امروز را از زندگی علوی و فاطمی دور کرده است، عوض شدن نوع نگاه به زندگی است دیگر رفتارهایمان دینی نیست، انگیزه متعالی در زندگی‌ها نیست و همان ابتدا متلاشی می‌شوند یا در صورت ادامه، زندگی‌ها علوی و فاطمی نیست.

مجتهده صفایی فاصله گرفتن از زندگی علوی و فاطمی را نمونه زندگی امروزی برشمرد و  گفت: آنچه سبب این دوری شده عدم معرفت نسبت به این ذات مقدس الهی است و اگر به این معانی راه پیدا کنیم زندگی مادی زهرا برای ما الگو می‌شود.

وی درباره اهمیت و نقش خانواده در اسلام ادامه داد: نگاه اسلام به خانواده یک نگاه مقدس است و مادر به‌عنوان محور خانواده است و مادری که زیرساخت‌های تربیتی را کاملاً رعایت کند و برای رسیدن به چنین زیرساخت‌هایی باید شناخت و معرفت نسبت به زندگانی حضرت زهرا داشته باشیم./1306/پ203/ب1

ارسال نظرات