۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۵۴۱۸۳

نگاهی بر اخبار دنیای نشر

عرضه نسخه الکترونیک کتاب «احمد احمد»، انتشار رمان «رهش» اثر رضا امیرخانی، انتشار جلد بیست و سوم دانشنامه جهان اسلام از عناوین اخبار دنیای نشر هستند.
اخبار کوتاه دنیای نشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عرضه نسخه الکترونیک کتاب «احمد احمد»، انتشار رمان «رهش» اثر رضا امیرخانی، انتشار جلد بیست و سوم دانشنامه جهان اسلام از عناوین اخبار دنیای نشر هستند.

 نسخه الکترونیک ترجمه انگلیسی کتاب «احمد احمد» منتشر شد

به مناسبت ایام الله دهه فجر، نسخه الکترونیک ترجمه انگلیسی کتاب «احمد احمد» در کتابخوان اختصاصی سوره مهر منتشر شد.

ترجمه انگلیسی کتاب «احمد احمد» توسط محمد کریمی صورت گرفته که حالا نسخه الکترونیک آن در کتابخوان سوره مهر به آدرس قابل دریافت است.

احمد احمد از مبارزان در دوره پهلوی دوم است. به دلیل نوع مبارزاتش با گروه‌های مبارز بسیاری همکاری و فعالیت داشته و به سبب آن چندین بار دستگیر، شکنجه و زندانی شده است.

وی در آخرین برخورد با مأموران ساواک از ناحیه پا تیر خورد و مصدوم و معلول شد.

“خاطرات احمد احمد” در ۹ بخش و با موضوعاتی مانند؛ دوران کودکی و اوضاع خانوادگی، تحصیلات ابتدایی و متوسطه، آشنایی با اندیشه حضرت امام خمینی(ره)، عضویت در انجمن ضدبهائیت، فعالیت در حزب ملل اسلامی، دوران دستگیری و زندان قزل قلعه و شکنجه های مرگبار، ازدواج و دستگیری مجدد، ارتباط با شهید اندرزگو و درگیری با ساواک، دوران انقلاب و تظاهرات مردمی و آزادی، جنگ تحمیلی و حضور در جبهه نوشته و تنظیم شده است.

در پایان کتاب اسناد و عکس‌های قابل توجهی از احمد احمد و بازتاب چاپ‌های گذشته کتاب او در میان خوانندگان آورده شده است.

ین کتاب علاوه بر این که بارها تجدید چاپ شده، از سوی ناشر به صورت نسخه موبایلی هم ارائه شده است. اپلیکیشن اختصاصی این کتاب برای سیستم عامل اندروید تولید و از سوی انتشارات سوره مهر عرضه شده است. سیستم یاد شده قابلیت نصب و بهره‌برداری روی گوشی‌ها و تبلت‌هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند را داراست. این اپلیکیشن که با بهره‌گیری از تمام امکانات چند رسانه‌ای محتوای دیجیتال تهیه شده، حاوی عکس‌ها، کلیپ‌های ویدنویی و متن کامل کتاب است.

گفتنی است چاپ هجدهم کتاب«خاطرات احمد احمد» به کوشش محسن کاظمی، در ۵۷۶ صفحه توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.

برای خرید کتاب الکترونیک اینجا کلیک کنید.

۳هزار نسخه از جدیدترین رمان «رضا امیرخانی» در بازار کتاب

 رمان «رهش» تازه‌ترین اثر رضا امیرخانی توسط نشر افق روانه بازار کتاب شد.

رضا امیرخانی در این رمان موضوع توسعه شهر را دستمایه قرار داده و تاثیرات آن را بر عرصه‌های زندگی انسان معاصر در قالب داستان زوجی معمار در تهران امروز به تصویر می‌کشد.

این رمان پس از ۵ سال از آخرین اثر این نویسنده یعنی «قیدار» روانه بازار کتاب شده و تا پیش از انتشار آن در محافل مختلف سر و صدا داشته است. نشر افق این رمان ۱۹۲ صفحه‌ای را با قیمت ۱۸ هزار تومان منتشر کرده است. ۳هزار نسخه تعداد شمارگان این کتاب برای چاپ اول است.

در بخشی از رمان «رهش» می‌خوانیم: «به شهر نگاه می‌کنم. هم‌چنان که منتظر ایلیا نشسته‌ام. نمی‌دانم چرا صدای بمی در گوشم زمزمه می‌کند که «آخ اگه بارون بزنه …». به شهر نگاه می‌کنم. پرهیبی خاکستری از اشکالی نامنظم. سیخ‌هایی که جا و بی‌جا به سوی آسمان نشانه رفته‌اند. با خودم فکر می‌کنم اگر همین الان زلزله بیاید… شهر چه خواهد شد… کجا روی کجا خواهد ریخت. تاب‌ها چه‌گونه خواهند افتاد و استخرها چه‌گونه موج خواهند خورد. شیشه‌های آکواریوم‌ها چه‌گونه می‌شکنند و آیا ماهی‌ها باز هم یو خواهند گفت…

شهر اگر فرو بریزد، علا چه خواهد شد. ما چه تصویر مهیبی خواهیم دید از این زاویه… راستی ما می‌مانیم یا نه. من و ایلیا و چوپان…

«آخ اگه بارون بزنه…»

این به‌تر است از زلزله… سیل یا باران… هرچه باشد به‌تر است از زلزله… منتظرم. دیر کرده‌اند…»

جلد بیست و سوم دانشنامه جهان اسلام منتشر شد

جلد بیست و سوم دانشنامه جهان اسلام به سرویراستاری دکتر غلامعلی حداد عادل و مشارکت اعضای علمی بنیاد دایرة المعارف اسلامی منتشر شد.

جلد بیست و سوم دانشنامه جهان اسلام حاوی بخشی از مقالات حرف «س» از مدخل «سپهسالار، میرزا حسین‌خان» تا «سکوتوره» به سرویراستاری دکتر غلامعلی حداد عادل و مشارکت اعضای علمی بنیاد دایرة المعارف اسلامی و همراهی جمع کثیری از استادان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه منتشر شد.

بر پایه این گزارش، تعداد مقالات منتشر شده در مجلد بیست و سوم ۳۰۶ مقاله است که ذیل ۲۸۰ مدخل اصلی و ۲۶ مدخل فرعی تدوین شده و ۹۴ مدخل در این مجلد، ارجاعی است. ازمجموع مقالات منتشر شده، یک مقاله ترجمه و تلخیص از دیگر دایرةالمعارفهاست.

میانگین تعداد کلمات مقالات درجلد بیست وسوم دانشنامه جهان اسلام ۱۹۱۵کلمه و مجموع کلمات آن بالغ بر ۵۸۵ هزار کلمه است. علاوه بر محققان ایرانی مقیم و غیر مقیم ، پژوهشگرانی از کشورهای آلمان، ترکیه و لبنان تألیف مقالات این مجلد را برعهده داشته‌اند.

برخی از مقالات مجلد بیست و سوم که در شانزده حوزه موضوعی تدوین شده‌اند عبارتند از:اسلام معاصر:سرمایه داری، سعید(ادوارد)، ستارخان؛ آسیای صغیر و بالکان:سعدالدین افندی، سعرد(شهر)؛ تاریخ اجتماعی:سقا، سفره، سده(جشن)، سفرنامه نویسی؛ تاریخ علم:سدر، سرطان، سردار کابلی؛ تاریخ: سفرنامه‌های ناصرالدین شاه، سپهسالار(میرزا حسین خان)، سربداران؛ ادبیات و زبان‌ها: سجع، سفرنامه ناصرخسرو، سعدی، سرقات ادبی؛ تاریخ اسلام: سقیفه بنی ساعده، سعدبن ابی وقاص؛ جغرافیا: سرعین، سرخس، سحاب(عباس)؛ شبه قاره هند و جنوب شرقی آسیا: سری‌لانکا(مسلمانان)، سرهند، سرحدشمال غربی؛ عرفان: سرّ، سفر(اصطلاح)، سکر و صحو، سجاده؛ فقه و حقوق: سرقت، سقط جنین، سرقفلی، سدذرایع(قاعده)؛ فلسفه: سعادت، سقراط؛ قرآن و حدیث: امام سجاد(ع)، سجود، سحر؛ کلام و فرق: سعدیا بن یوسف، سعدبن عبدالله اشعری؛ مطالعات غرب جهان اسلام: سرقوسه، سعدیان؛ هنر و معماری: سد(سد سازی)، سفال و سفالگری، سرنا.

بنیاد دایرة‌المعارف اسلامی که متولی فراهم‌آوری و انتشار دانشنامه جهان اسلام است، با اقدام و پیشگامی مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری و دعوت ایشان از شماری از استادان دانشگاه و حوزه در سال ۱۳۶۲ تأسیس شد و ریاست عالیه آن همچنان با معظم‌له است.

منشورات این بنیاد تاکنون، شامل ۲۳ جلد دانشنامه جهان اسلام و ۴۵ عنوان کتاب به زبان فارسی، ۱۰ جلد ترجمه دانشنامه جهان اسلام به زبان عربی و ۲۲ عنوان کتاب به زبان انگلیسی است. جلد بیست و سوم دانشنامه جهان اسلام دارای ۸۶۴صفحه است که در قطع رحلی به چاپ رسیده و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است./۹۹۸/پ ۲۰۴/ش

ارسال نظرات