۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۵۴۳۰۲

استقبال گسترده مردم مصر از غرفه الازهر در نمایشگاه کتاب قاهره

رییس کمیته فتوای الازهر مصر از استقبال مردم از غرفه الازهر در نمایشگاه کتاب قاهره خبر داد و تاکید کرد که این استقبال نشان از اعتماد مردم به این نهاد دینی دارد.
الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبدالهادی زارع رییس کمیته فتوای الازهر مصر در حاشیه بازدید از غرفه الازهر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره تاکید کرد که الازهر پیرو آموزه‌های رسول گرامی اسلام(ص) است.

شیخ زارع افزود: الازهر از طریق کمیته فتوا به دنبال ترویج احکام اسلام به شیوه‌ای آسان و ارتباط مستقیم با آنان است و از این رو میز پاسخگویی به سوالات شرعی در غرفه الازهر راه اندازی شد تا از نزدیک پاسخگوی نیازهای شرعی باشد.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم از غرفه الازهر خاطر نشان کرد که این استقبال نشان از اعتماد مردم به الازهر به عنوان نهادی دینی با سابقه‌ای بیش از هزار سال دارد و به دلیل اعتماد مردم به الازهر است که آنان فتواهای الازهر را پذیرا هستند.

از سوی دیگر نور سلطان نزار بایف رییس جمهور قزاقستان از احمد طیب شیخ الازهر مصر برای حضور در ششمین کنفرانس رهبران ادیان که در آستانه برگزار می‌شود، دعوت به عمل آورد.

سفیر قزاقستان در مصر با تسلیم دعوت نامه رییس جمهور این کشور به احمد طیب از تلاش‌های الازهر در گسترش اسلام در جهان، مبارزه با تروریسم و تقویت گفتگوی تمدن‌ها تقدیر و تشکر کرد./981/ب903/ر

ارسال نظرات