۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۵۴۳۷۷
آیت الله طباطبایی نژاد:

پیشرفت های کشور نشانه کارآمد بودن جمهوری اسلامی است

امام جمعه اصفهان با توجه به شبهه افکنی های دشمن در فضای مجازی برای ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی گفت: یکی از چیزهایی که دشمن روی آن مانور زیادی در فضای مجازی می دهد ناکارآمد معرفی کردن نظام است در صورتی که برخی از پیشرفت ها واقعاً معجزه بوده است.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اصفهان گفت: نسل سومی های انقلاب نیز برای جانفشانی در راه جمهوری اسلامی آماده هستند.

وی با بیان این که والدین و فرزندان به طور متقابل در یکدیگر اثر می گذارند، افزود: امیرمؤمنان(ع) در روایتی می فرمایند، من هیچگاه از خداوند فرزند خوش قامت و زیبا نخواستم بلکه همواره خواسته ام که فرزندم مطیع خداوند باشد و ترس از خداوند داشته باشد تا در هنگام اطاعت از خداوند نور چشم من باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که گاهاً فرزندان موجب انحراف والدین می شوند، خاطرنشان کرد:  ما که شیعه امیرمؤمنان(ع) هستیم نباید به دنبال این باشیم که فرزندمان درس خوان و نفر اول مدرسه از جهت علم باشد ولی اهل نماز نباشد، فرزند باید متدین بار بیاید تا مطیع والدینش باشد، ابوذر از پیامبر(ص) می پرسد حق پدر بر فرزند چقدر است، پیامبر(ص) می فرمایند حق پدر بر فرزند این است که تا آخر عمرش مطیع پدرش باشد، ابوذر می پرسد حق مادر بر فرزند چقدر است، پیامبر(ص) می فرمایند اگر فرزند در تمام عمرش به تعداد قطرات باران به مادرش خدمت کند نخواهد توانست یک ناله مادرش که در هنگام زایمان داشته است را جبران کند.

امام جمعه اصفهان در ادامه اظهار کرد: پیامبر(ص) در روایتی می فرمایند، زمانی جمعی از انسان ها از مشرق زمین قیام می کنند و زمینه را برای سلطنت حضرت مهدی(عج) فراهم می کنند، امیدوارم ما مصداق این روایت باشیم و این وظیفه سنگین را به درستی ادا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به استقبال شگفت انگیز مردم از امام خمینی(ره) در ۱۲ بهمن ماه سال ۵۷ خاطرنشان کرد: آن روز، روز بسیار مبارک و عزیزی بود و استقبال ۸ میلیونی مردم در آن زمان نمایان کننده ابراز علاقه عجیب مردم به رهبرشان بود، به خاطر اتفاقات تاریخی که انجام گرفت، می توان گفت هر روز از ایام دهه فجر یوم الله محسوب می شود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: دستور به حکومت نظامی در آن زمان بسیار دلهره آور بود و این دستور آخرین مرحله از شیطنت و جنایتشان بود؛ همه هراسناک بودیم که چه می شود و بر سر دو راهی شکستن و نشکستن حکومت نظامی بودیم؛ منقول است که امام وارد اتاق مخصوص عبادتشان شدند و بعد از مدتی بازگشتند و فرمودند به مردم بگویید به خیابان ها بریزند و وقتی آیت الله طالقانی اعتراض کردند امام خمینی(ره) فرمودند اگر امام زمان(عج) فرموده باشند باز هم اعتراض دارید.

وی با بیان این که ۲۲ بهمن ماه روز نابود شدن رژیم منحوس شاهنشاهی بود، تصریح کرد: مردم ایران با رهبری امام خمینی(ره) توانستند رژیم شاهنشاهی را ساقط کنند و امروزه به دنبال رژیم شاهنشاهی بودن حماقت محض است.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: در ۲۲ بهمن باید مسرور باشیم و اگر مسؤولان تلاشی نکردند خودتان به صورت آتش به اختیار شهر را آذین بندی کنید.

امام جمعه اصفهان افزود: یکی از چیزهایی که دشمن روی آن مانور زیادی در فضای مجازی می دهد ناکارآمد معرفی کردن جمهوری اسلامی است در صورتی که برخی از پیشرفت ها واقعاً معجزه بوده است؛ ما با وجود مشکلات بسیار زیادی که بر سر راهمان بود، پیشرفت های بسیار زیادی داشته ایم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: عواملی مانند مزدوران گارد شاهنشاهی، منافقان، هشت سال جنگ با عراق، کودتاهای مختلفی که گروهک های گوناگون قصد اجرای آن را داشتند و تحریم های مختلف اقتصادی از ابتدای انقلاب تاکنون، بحران هایی بوده است که از ابتدا تاکنون پشت سر گذاشته ایم و این ها یعنی نظام جمهوری اسلامی نظامی کاملاً کارآمد بوده است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در پایان ابراز کرد: نسل های دوم و سوم انقلاب برای شهادت آماده هستند، حکومت با کمک مردم این جوانان عزیز را تربیت کرده است؛ نمی توان به خاطر اشتباه یک وزارت خانه حکومت را ناکارآمد معرفی کرد؛ زمانی که شیطان بزرگ یعنی آمریکا از دست ما گله مند باشد ما عملکرد خوبی داشته ایم؛ ان شاء الله کمبودها جبران می شود؛ خلاف ها در همه زمان ها بوده است و این یک مسأله عادی و طبیعی است که وقتی فعالیت ها زیاد می شود، اشتباهات هم زیادتر خواهد شد؛ امیدوارم این سیر پیشرفت ادامه داشته باشد و کمبودها جبران شود./۸۶۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات