۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۵۴۴۳۲
حجت‌الاسلام پیروزمند:

دشمن با تحریف آرمان‌های انقلاب برای تحریف نظری و مفهومی انقلاب تقلا می‌کند

عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی می‌‌گوید: کتمان ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و عدم انتقال آنها به نسل‌های آینده بیانگر تحریف نظری و مفهومی انقلاب است که دشمنان سعی در اجرای آن دارند.
علیرضا پیروزمند

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پیروزمند استاد حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار، با اشاره به تقلای دشمن برای تحریف ارزش‌های انقلاب اسلامی گفت: این تحریف‌ها به دو گونه است؛ گونۀ نخست آن، تحریف‌های نظری و مفهومی است که در آن دشمنان سعی در کتمان ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، عدم انتقال آنها به نسل‌های آینده و تأویل و متفاوت بیان کردن این ارزش‌ها بر خلاف واقعیت و مسیر اصلی دارند.

وی با اشاره به برخی شعارهای دوران انقلاب اظهار کرد: در دوران انقلاب شعارهایی همچون «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» و «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» رواج بسیار داشت و از مهم‌ترین شعارهای دوران انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. این شعارها نشان از عدم حرکت جمهوری اسلامی در غیر از مسیر حق و حرکت در مسیری که دارای ارزش‌های اسلامی است، دارد و این یعنی ارائۀ الگویی جدید به جهانیان.

عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی افزود: امروزه شاهدیم که برخی افراد شعارهای اصلی انقلاب را ـ مستقیم و غیر مستقیم ـ مورد تحریف و اساساً امکان استقلال کشور را مورد تردید قرار می‌دهند و می‌‌گویند هیچ کسی نمی‌تواند ادعای استقلال داشته باشد و همۀ کشورها به یکدیگر وابسته‌اند، لذا استفاده از شعار استقلال درست نیست. در حالی که باید گفت بیان این حرف‌ها، نشان از عدم فهم شعارهای انقلاب است.

وی تأکید کرد: استقلال کشور به معنای عدم برقراری ارتباط با سایر کشورها نیست، بلکه یعنی استقلال به رأی، اقتدار و عدم تحمیل خواسته‌های هیچ کشوری به جمهوری اسلامی.

حجت‌الاسلام پیروزمند دربارۀ گونۀ دوم تحریف ارزش‌های انقلاب گفت: گونۀ دوم این تحریف‌ها ایجاد شرایط عینی و پذیرش نفوذ فرهنگی است که به طور طبیعی مقاومت‌ها را در برابر هجوم فرهنگ غرب و ارزش‌های مادی کم می‌کند و اثر مستقیم آن تضعیف ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در این گونه به ترویج ارزش‌های مادی و غربی و جهان شمولی آنها می‏‌پردازند تا از این طریق ارزش‌های انقلاب اسلامی را تحت‌الشعاع قرار دهند./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: تسنیم

ارسال نظرات