۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۴
کد خبر: ۵۵۴۴۶۰
زاکانی:

انقلابی عمل کردن خواص وضعیت کشور را تغییر می دهد

نماینده سابق مجلس با بیان این که خواص نسبت به مسائل جامعه مسؤول هستند، گفت: اگر خواص انقلابی شوند و در صحنه حضور داشته باشند وضعیت تغییر می کند و پرونده عده ای که به انقلاب ضربه می زنند بسته خواهد شد.
زاکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس جمعه شب در نهمین جلسه از نشست های بصیرتی دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، با بیان این که امام با طرح اسلام ناب محمدی بر اندیشه های الحادی و متحجرانه غلبه کردند، گفت: امام با بیدار کردن مردم و پای کار آوردن ظرفیت های آنان انقلاب را به پیروزی رساندند.

وی افزود: آمریکا و شوروی دنیا را بین خود تقسیم کرده بودند اما امام آزادی، عدالت و معنویت را به جامعه بشری هدیه کردند، با پیروزی انقلاب اسلامی اندیشه غرب و شرق در برابر اسلام زانو زد، دل برخی با انقلاب نبود اما خود را همراه کردند ولی بعد از انقلاب در هر برهه ای باطن خود را نشان دادند به عنوان مثال منافقان نشان دادند که هیچگاه با انقلاب نبودند.

زاکانی با بیان این که از ابتدا جریان ظاهری همراهی با انقلاب و نفوذ وجود داشت، اظهار کرد: عده ای در مسیر انقلاب اسلامی رنگ انقلابی بودن را به خود گرفتند، عده ای نیز برای طمع بهره مندی از انقلاب یا خوف از ضرر رنگ انقلابی داشتند و یا این که انقلابی بودند و صداقت داشتند اما نتواستند سختی ها را تحمل کنند و پا به پای مردم بیایند.

وی ادامه داد: از اول انقلاب تا کنون دو گروه در برابر یکدیگر صف آرایی کردند، یک گروه عقیده دارد که اسلام سعادت دنیا و آخرت انسان را تأمین می کند و دستورالعمل زندگی مطلوب دارد و گروهی دیگر این حرف را نادرست می دانند.

این فعال سیاسی با بیان این که انقلاب اسلامی در طول عمر خود توفیقات بسیاری داشته است، ابراز داشت: تمام انقلاب خیرات و برکات است، بذر انقلاب در نقطه های گوناگون دنیا کاشته شده و در حال اثر دادن است و دشمن هرچه برای مقابله تلاش می کند فایده ندارد از این رو انقلاب در یک سیر رشد جدی مسیر فتح قله ها را طی می کند.

وی عنوان کرد: اراده ملت های اسلامی و هدایت های رهبری رسیدن به قله ها را برای ما ترسیم کرده است، جمهوری اسلامی در عرصه عمل نکات بسیار مثبت و جدی دارد اما به آسیب هایی نیز گرفتار است، وقتی در نظامی مردم سالاری دینی حاکم باشد یعنی مردم حق انتخاب دارند و کسی نمی تواند چیزی را به آن ها تحمیل کند.

نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: مردم در عرصه های گوناگون کشور باید حضور و مشارکت داشته باشند، مردم باید بر کارها نظارت داشته و امر و نهی کنند؛ عزت، استقلال، آزادی، عدالت نسبی، پیشرفت معنوی و مادی از دستاوردهای انقلاب است و دست گیری از مظلومان و ظلم ستیزی از ویژگی های انقلاب اسلامی به شمار می رود.

وی اضافه کرد: باید در مسیری حرکت کرد که تمدن اسلامی را شکل داد، از ابتدای انقلاب تا کنون عمده سال های 39 سال گذشته کار کشور دست کسانی بوده که اصلا معتقد به مکتب امام نبودند و می خواستند جامعه ما را با الگوهای غلط بیگانگان بسازند، اگر اسلام با مکاتب غربی، الحادی و مادی مواجه است و انقلاب با نظام سلطه درگیر شده نمی شود که برای رسیدن به مدینه فاضله جامعه اسلامی از الگوهای غلط غربی استفاده کنیم.

زاکانی با بیان این که از دستاوردهای بشری با منطق اسلامی استفاده می کنیم، گفت: این که غرب بخواهد نگاه های منحرف خود را دیکته کند غیرقابل پذیرش است اما اکثر مسؤولان ما تا امروز این رویه را دنبال کردند و مسیری را رفتند که امروز در کنار خوبی های بسیاری مشکلات جدی داریم.

وی افزود: این مشکلات به دلیل وجود مسؤولانی است که پول و امکانات را دارند اما همراه انقلاب اسلامی نیستند، با انقلاب اسلامی نظام سیاسی تغییر کرد اما نظام اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حداقل تغییر را داشت؛ بعد از جنگ در دوران سازندگی الگوی غربی اقتصاد را وارد کشور کرده و این کار در زمان اصلاحات در زمینه فرهنگی و سیاسی صورت گرفت.

این فعال سیاسی با بیان این که امروز بزرگترین مشکل کشور وجود تفکر و نظامات غلط غربی در کشور و بی توجهی نیروهای انقلابی است، اظهار داشت: اشرافیت سیاسی در کشور بیداد می کند یعنی بخش زیادی از مسؤولان خود را نوکر مردم نمی دانند،هرچه رهبر انقلاب تذکر می دهند این افراد توجه نمی کنند، در کنار اشرافیت سیاسی و مانور تجمل در جامعه، فساد اقتصادی و اداری وجود دارد که رابطه مردم با حاکمیت را تحت تأثیر قرار م دهد.

وی ادامه داد: پیوستگی صاحبان ثروت با صاحبان قدرت فاجعه آمیز است، چگونه یک نماینده برای ورود به مجلس میلیاردی هزینه می کند مگر چقدر حقوق می گیرد؟ چگونه یک وزیر چندین میلیارد سرمایه دارد؟ محصول پیوستگی ثروت و قدرت بی تدبیری و بد عملی است.

زاکانی با بیان این که در جامعه همه چیز برای مردم وجود دارد، ابراز داشت: وقتی عده ای اختصاصی سازی می کنند و انباشت ثروت را نگه می دارند حتما به عده ای نمی رسد و فشار اقتصادی ایجاد می شود، با مقابله با قاچاق و استفاده از ظرفیت پتروشیمی می توان ایجاد اشتغال کرد.

وی عنوان کرد: نتیجه دیگر اشرافیت سیاسی، فساد اقتصادی و بی تدبیری؛ ولنگاری فکری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است، مسؤولان باید نیازهای حقیقی مردم را برطرف کنند اما برخی سوار نیازهای القایی می شوند تا در انتخاب رأی بیاورند از این رو به مردم دروغ می گویند؛ سرخوردگی نخبگان و یأس عمومی نتیجه دیگر است چون مردم فکر می کنند بن بست شده در حالی که این چنین نیست و کشور امکانات دارد؛ مشکل کسانی هستند که نمی خواهند یا نمی توانند.

نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: دشمنان و برخی از افراد سوء استفاده گر داخلی از مشکلات سوء استفاده می کنند، اگر نارضایتی وجود نداشته باشد ضد انقلاب نمی تواند موج سواری کند، افراطی گری، نظم گریزی و قانون شکنی در کشور بر اساس این مسائل باب می شود که گاهی انقلاب انجام می دهد و گاهی افراد سوء استفاده گر داخلی این کار را می کنند، رهبر انقلاب فرمودند کسانی که امکانات و دولت در دستشان بوده و هست نمی توانند نقش اپوزیسیون نظام را بازی کنند.

وی اضافه کرد: عملکرد بد و نادرست از همه افراد بد است و از کسی که ادعای حزب اللهی می کند بدتر است؛ عده ای شعار هسته ای و اقتصاد سر دادند و امروز که این دو وجود ندارد شعار دیگری درباره اقتصاد و آزادی سر می دهند و به جای دیگر فرار کردند در حالی که باید پاسخگو باشند.

زاکانی با بیان این که خواص نسبت به مسائل جامعه مسؤول هستند، گفت: اگر خواص انقلابی شوند و در صحنه حضور داشته باشند وضعیت تغییر می کند و پرونده عده ای بسته خواهد شد از این رو رهبر انقلاب به حوزه، دانشگاه و نهادهای گوناگون تأکید کردند که انقلابی باشند؛ تأکید دیگر رهبری اندیشه ورزی و رصد است و هر عنصر انقلابی باید در صحنه باشد و واقعیات جامعه را درک کرده و قیام کند، باید کنار یکدیگر باشیم و نوکری مردم را انجام دهیم، اگر در این مسیر حرکت کردیم افق پیش رو روشن است./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات