۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۵۵۴۵۳۴
آیت الله نظری:

راهپیمایی ۲۲ بهمن، شکرانه نعمت الهی و ترویج حقیقت است

آیت الله نظری خادم الشریعه بر ضرورت حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تأکید کرد و گفت: حضور مردم در این حماسه ملی شکرانه نعمت الهی و ترویج حقیقت است.
آیت الله نظری خادم الشریعه

آیت الله نظری خادم الشریعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با بیان این که شیء موجود علت دوام و قوام دارد، گفت: علت دوام آن است که موجود را نگه می دارد و علت قوام نیز آن است که موجود را به وجود می آورد.

وی با بیان این که تأثیر حکومت در مردم  نیز دوامی و قوامی است، افزود: آحاد، اصناف، افراد، احزاب و گروه ها را در یک محور و مدار تشکیل و قوام می دهد و به نام یک حکومت او را اعلان می کند که باید در جهت قوامی و دوامی بماند تا اثرش دائم باشد.

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که در بین جوامع، حکومت های عالم و اجتماعات عام بهترین حکومت در عالم حکومت اسلامی است، گفت: اسلام حکومت دین و خدا است و کتابی به نام قرآن از طرف خداوند سبحان  نازل شد حافظ همه خیرات و راهنمای همه نیکویی ها و خیرخواهی ها در جامعه است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که اسلام با در نظر گرفتن خیر همه جانبه سعادت بشر را مورد توجه قرار داده است، افزود: پیامبر گرامی اسلام این خیرات همه جانبه را در جامعه اسلامی ترویج کردند و ائمه اطهار(ع) نیز ادامه دهنده راه پیامبران الهی بودند و در دوران غبت امام زمان(عج) نیز علما، فقها و زحمت کشان در امر دین همان مسیر را ادامه می دهند و مسائل دینی را بیان و مردم  نیز به آن عمل می کنند.

آیت الله نظری خادم الشریعه ادامه داد: ملت بزرگ ایران با تلاش ها و مجاهدت های بسیار و همچین تحمل سختی ها و مشکلات به بهترین وجه حکومت اسلامی را تشکیل دادند  و پرچم هدایت اسلامی را به دستان با کفایت امام خمینی(ره) سپردند و امروز نیز علمای دین و رهبر معظم که عالم جلیل القدری هستند با همراهی طبقات مختلف و ظرفیت های موجود این دین را اداره می کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که وظیفه علما بیان و ترویج دین و دینداری در جامعه است، خاطرنشان کرد: وظیفه مردم نیز عمل به دین و دستورات الهی است و اگر همه این مقدمات باشد اما عمل نباشد فایده ای ندارد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید براین که در جامعه اسلامی دروغ، حرام، کم فروشی، تقلب در معاش، غیبت، تقدم جاهل بر عالم نباید وجود داشته باشد، گفت: گناه تنها شراب و قمار نیست بلکه بسیاری از کارهایی که انجام می دهیم و عادت کردیم گناه است در حالی است که باید با مراجعه به رساله دینی ببینیم علما و مراجع دینی چه نظری در این خصوص دارند.

وی با بیان این که بهترین و خیر ترین حکومت عالم، نظام دینی است، گفت: دین اسلام در سایه تشیع و امامت ائمه طاهرین(ع) اداره می شود و امام زمان(عج) نیز سرپرستی جامعه دینی را عهده دار هستند و در غیبت نیز علما، فضلا، فقها، حوزه های علمیه و اجتماع های دینی عهده دار اداره جامعه اسلامی هستند.

آیت الله نظری با بیان این که ملت ایران با رهبری امام خمینی(ره) به میدان آمدند و اسلام را زنده کردند و یک حکومت اسلامی را به وجود آوردند و تقویت کردند، ادامه داد: امیدواریم پرچم اسلام از سوی نسل امروز نیز همچنان در جامعه برافراشته باشد و جامعه اسلامی بر مبنای دین اداره شود.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه در ادامه سخنان خود بر ضرورت حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن تأکید کرد و گفت: حضور مردم در این حماسه ملی شکرانه نعمت الهی و ترویج حقیقت است.

وی با بیان این که حضور در راهپیمایی 22 بهمن یک تکلیف شرعی و ملی است، خاطرنشان کرد: باید در حمایت از یک حکومتی که در کمال صداقت این گونه به مردم خدمت می کند و دین را در جامعه ترویج می دهد به میدان بیاییم و 22 بهمن روز تأیید حکومت و نظام اسلامی است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات