۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۵۵۵۱۶۶
مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی:

استاد محور تربیت علمی و اخلاقی طلاب است

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه اساتید قله های علم و معنویت هستند، گفت: استاد محور تربیت علمی و اخلاقی طلاب است.
حجت الاسلام صفدر محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام صفدر محمدی مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی امروز در جمع اساتید حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با اشاره به مقام والا و ارزشمند اساتید حوزه های علمیه، اظهار داشت: استاد محور تربیت علمی و اخلاقی طلاب است.

وی ابراز داشت: یک نکته ای که رهبر انقلاب نیز به آن اشاره کرده و بسیار بر آن تأکید داشته است و باید توجه داشت  اگر این نکته مورد توجه نباشد بسیاری از فعالیت ها و تلاش های ما بی اثر خواهد و کاکرد حقیقی حوزه های علمیه دچار ضعف خواهد و آن توجه اساتید به وظیفه سنگین خود است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، ابراز داشت: اساتید قله هایی از علم و اخلاق هستند و باید به گونه ای باشد که از این قله علم، معنویت و اخلاق به بدنه سرازیر شود، باید طوری باشد که اخلاق و علم اساتید به سمت طلبه ها سرایز و بر طلاب تأثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه اگر استاد در امر تربیت علمی و اخلاقی طلاب به خوبی عمل کند حقیقت آن است که دیگر به برخی مسائل نیاز نخواهد بود، تصریح کرد: اساتید باید متوجه وظیفه سنگین خود باشند و اگر از آن غفلت کنند بی شک امر تربیت طلبه دچار ضعف خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: استاد باید به گونه ای عمل کند که رفتار، منش، راه رفتن و برخوردهای او مانند الگویی برای طلبه باشد، چرا که این امر مسلم است بیشترین تأثیر را بر طلبه استاد می گذارد و این تأثیر گذاری بسیار عمیق و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه اساتید حوزه های علمیه اگر چه با مشکلات بسیاری مواجه هستند اما باید این فرصت ارزشمند و توفیق بزرگ تربیت دینی طلبه را قدر بدانند و در این امر کوشا باشند، گفت: باید خداوند را شاکر بود که توفیق تدریس کرسی علم دین به ما داده شده است./854/پ203/ب1

ارسال نظرات