۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۵۵۵۲۱۴
آیت الله جوادی آملی:

منافقان همواره درصدد ارتباط با بیگانه و براندازی نظام اسلامی هستند

حضرت آ‌یت الله جوادی آملی با اشاره به هدف براندازی نظام اسلامی از سوی منافقان در طول تاریخ گفت: نفاق این است که انسان درصدد براندازی بوده و با بیگانه در این زمینه ارتباط داشته باشد.
آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی امروز در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به آیاتی از سوره مجادله گفت: وقتی حکومت اسلامی در مدینه مستقر شد منافقان داخلی و دشمنان خارجی اقدامات خود علیه اسلام را برنامه ریزی کردند.

وی افزود: منافقان ارتباط تنگاتنگی با یهویان داشتند و تنها هدف آن ها براندازی نظام بود، قرآن کریم فرمود که منافقان تمام ابزار را فراهم کردند تا به اسلام ضربه بزنند و سپر منافقان دروغ است و از سوگند کذب استفاده می کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که هر کار خلاف انسان معاهده ای با شیطان است، اظهار داشت: هرکار صحیح نیز معاهده ای با فرشته دارد، شیطان برای کسانی که در صدد براندازی نظام و اهانت به مسلمین هستند وسایل را فراهم می کند.

وی ادامه داد: منافقان شیطان را به عنوان ولی خود می پذیرند و شیطان بر آن ها مسلط می شود، شیطان بیماری نفاق را در انسان تشدید می کند؛ منافق در صدد براندازی است یعنی با بیگانه پیوند پیدا کرده بودند و گزارش ها را به دشمنان اسلام می دادند.

حضرت آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: برخی افراد منافق تا حادثه ای رخ دهد با بیگانه ارتباط می گیرند و می گویند شاید اوضاع برگردد، منافقان در واقع خدا و یاد خدا را فراموش کردند، یاد خدا بهترین راه برای آرام شدن و رهایی از نفاق است.

وی عنوان کرد: نفاق این است که انسان درصدد براندازی بوده و با بیگانه در این زمینه ارتباط داشته باشد، منافقان گزارش های دروغ را تعمیم می دهند و با قسم دروغ می خواهند مسلمانان خیال کنند که آن ها افراد کاذبی هستند.

مفسر برجسته قرآن کریم خاطرنشان کرد: منافقان همواره در صدد این بوده و هستند که اسلام عزت نداشته باشند، چنین فردی خود را بزرگ می بیند و مستکبر است و بزرگ بودن آن دروغ است؛ اگر کسی خود را بیجا بزرگ و دارای عزت دانست در حقیقت ذلیل به شمار می رود، قیامت ظرف راستی است و حقایق در آن مشاهده می شود

وی اضافه کرد: وقتی انسان از معدن قدرت و عزت جدا شود گرفتار ذلت خواهد شد، انسان چون خلیفة الله است کریم می شود، اگر کسی خلیفة الله شد باید سخن و خواسته الهی را اجرایی کند و الا غاصبانه زندگی می کند، در هر جریانی اسلام و حق پیروز است./1323/

ارسال نظرات