۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۵۵۲۷۳

برگزاری هفتمین سالروز انقلاب بحرین در کشورهای مختلف جهان

مراسم هفتمین سالروز آغاز انقلاب مردمی بحرین در استرالیا، آمریکا، سوئد، آلمان و انگلیس برگزار شد.
میدان اللؤلؤه بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم هفتمین سالروز پیروزی انقلاب مردمی بحرین همزمان با شهرهای مختلف این کشور، در کشورهای مختلف جهان برگزار شد.

سوئد

شهروندان عرب و مسلمان ساکن سوئد در نشستی که بدین مناسبت از سوی جمعیت فرهنگی لبنان برگزار شد، جنایت های نظام آل‌خلیفه علیه شهروندان بحرینی را به شدت محکوم کردند.

عباس شبر رییس بخش آزادی های دینی در سازمان حقوق بشر سلام به بررسی زمینه های مختلف انقلاب بحرین و همچنین اقدامات ظالمانه صورت گرفته از سوی جنایتکاران آل‌خلیفه و آل‌سعود پرداخت.

عبدالسلام الذاهبی از اعضای جنبش سبأ یمن نیز با اشاره به حمایت ملت یمن از انقلاب بحرینی ها بر عادلانه بودن این اعتراضات تأکید کرد.

وی محور صهیونیستی و آمریکایی و ابزارهای آن را به عنوان دشمن مشترک بحرین و یمن خواند و اظهار داشت این محور در راستای شکست ملتهای آزاده‌طلب که در پی دستیابی به حق خود در تعیین سرنوشت و آزادی و استقلال هستند، تلاش می کند.

استرالیا

همایش هفتمین سالروز انقلاب بحرین در سیدنی استرالیا برگزار شد و سخنرانان همبستگی خود را با انقلاب ملت بحرین تا تحقق آزادی و عدالت اعلام کردند.

حجت الاسلام شیخ نامی فرحات العاملی از روحانیان لبنانی ساکن استرالیا در این همایش گفت: انقلاب بحرین یک مساله کاملا عادلانه به شمار می‌آید. بحرین در طول تاریخ پناهگاه مجاهدان و جانفشانان علیه ظلم و ستم بوده است.

وی افزود: دولت‌های عربی در قبال همه این ظلم و ستم علیه ملت بحرین سکوت اختیار کرده و سازمانهای حقوق بشر جهان نیز فقط به سخن گفتن بسنده می‌کنند.

حجت الاسلام العاملی خاطرنشان ساخت: انقلاب بحرین بر اساس رهبری آگاه و حق‌طلبانه آغاز شد اما این حق طلبی با سرکوب و ظلم و ستم مواجه می‌شود. ملت بحرین بدون مدافع واقعی در حال نبرد و قیام هستند.

علی البحرانی از فعالان بحرینی نیز به انتقاد شدید از نظام فاسد آل‌خلیفه پرداخت و تأکید کرد که ملت بحرین مورد آماج سرکوب و قلع و قمع قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تاریخ بحرین سرشار از مجاهدت در راه دستیابی به حقوق است اما آل‌خلیفه بر اجرای قانون جنگل تأکید داشته و ملت را از حقوق و عدالت و آزادی محروم می‌کند.

البحرانی بیان داشت: انقلاب بحرین در 14 فوریه سال 2011 آغازی برای تحقق خواستههایی است که بحرینی ها در میدان اللؤلؤه درخواست کردند؛ درخواستی که با گلوله‌های نظام مواجه شد و سریال جنایت و تجاوز مستمر نیروهای آل‌خلیفه با همکاری نیروهای سعودی و اماراتی را شاهد بوده‌ایم.

آلمان

بحرینی‌های ساکن آلمان نیز در مراسمی که در برلین برگزار شد، یاد و خاطره شهدای انقلاب بحرین را گرامی داشته و بر ادامه راه آنان و همچنین زندانیان انقلابی تأکید کردند.

آنان با اشاره به اعتماد مطلق ملت بحرین به مخالفت با سیاستهای خاندان آل‌خلیفه اظهار داشتند که به هویت ملی بحرینی و همچنین حق ملت در تعیین سرنوشت پایبند هستند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم که جمعی از شهروندان عرب ساکن آلمان در آن حضور یافته بودند، بر ادامه انقلاب ملت بحرین تأکید کرده و به خانواده‌های شهدا که با وجود سرکوب‌ها و تجاوزهای صورت گرفته به حقوق بشر همچنان به نبرد با ظلم ادامه می دهند، درود فرستادند.

آنان جنایتهای آل‌خلیفه را به شدت محکوم کرده و خاطرنشان ساختند که با وجود سکوت دولت‌ها در قبال این جنایتها، بسیاری از جمعیت‌های جهان با ملت بحرین و انقلاب آن ابراز همبستگی می کنند.

انگلیس

جمعی از شهروندان بحرینی و همچنین فعالان حقوق بشر انگلیس با تجمع در برابر سفارت بحرین در لندن هفتمین سالروز آغاز انقلاب مردمی در این کشور را گرامی داشتند.

تجمع کنندگان عکس و پوسترهایی در زمینه جنایت و تجاوزهای روزمره آل‌خلیفه علیه ملت بحرین را برافراشته و با سر دادن شعارهایی خواستار توقف حمایت انگلیس از آل‌خلیفه شدند.

آنان دولت انگلیس را به حمایت از دولت بحرین در تجاوز به حقوق بشر و بهبود چهره پلید و مملو از تجاوزهای گسترده این دولت متهم کردند.

آمریکا

تجمع مشابهی در برابر سفارت بحرین در واشنگتن آمریکا برگزار شد و شرکت کنندگان عکس شهدا و رهبران زندانی انقلاب را برافراشته و همبستگی خود را با ملت بحرین و انقلاب مشروع آن عنوان کردند.

فعالان حقوق بشر در این تجمع خاطرنشان ساختند که هر اندازه که جنایت های آل‌خلیفه ادامه یابد، انقلاب همچنان به راه خود ادامه داده و تحت تاثیر اقدامات نظام قرار نمی گیرد.

حسین عبدالله از فعالان بحرینی در این تجمع گفت: عاملان جنایت علیه ملت بحرین باید به سزای عمل خود رسیده و سیاست فرار از مجازات در این کشور به پایان برسد.

وی افزود: اعدام شهروندان و همچنین شکنجه برنامه ریزی در بحرین باید متوقف شود و عربستان و امارات نیز از یاری نیروهای آل‌خلیفه در سرکوب ملت بحرین دست بردارند./۹۸۰/ب۹۲۱/د

ارسال نظرات