۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۵۵۳۶۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

حضور پرشور مردم در حمایت از نظام وظیفه مسؤولان را سخت تر کرد

امام جمعه ارومیه گفت: باید قدردان نعمت مردم و بصیرت آنان بود که چنین حامی نظام و‌ ولایت هستند، این امر وظیفه مسؤولان در قبال مردم را سخت می کند و باید آستین شان را بالا زده و برای خدمت به مردم و حل مشکلات آنها شبانه روز تلاش کنند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، از حضور باشکوه مردم  ارومیه و استان در راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکرد کرد و گفت: باید قدردان نعمت مردم و بصیرت آنان بود که چنین حامی نظام و‌ ولایت هستند، این امر  وظیفه مسؤولان در قبال مردم را سخت می کند و باید آستین شان را بالا زده و برای خدمت به مردم و حل مشکلات آنها شبانه روز تلاش کنند.

وی از دست اندرکاران برگزاری مراسمات ایام دهه فجر قدردانی کرد و اذعان داشت: در این ایام شاهد بودیم عده ای که ضد نظام، ضدانقلاب و ضد رهبری هستند، در جشن های فجر حاضر بودند .

امام جمعه ارومیه گفت: هنر ابزاری است که باید در مسیر توحید و ارزشهای دینی باشد، هنری که علیه ارزش های دینی و اینکه بر باورهای مردم باشد مورد قبول نبوده بلکه این هنر شیطانی است.

وی با اشاره به اینکه غرب به دنبال تغییر سبک زندگی اسلامی است، تصریح کرد: پیامبر و ائمه اطهار الگوی ما هستند و باید برای معرفی آنها به جامعه تلاش کنیم چراکه غرب به دنبال تغییر الگوها در جامعه و جایگزین کردن افراد نامناسب برای جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به 14 فوریه که روز ولنتاین نامگذاری شده است، گفت: متاسفانه شاهد اتفاقاتی در روز ولنتاین در جامعه بودیم که متناسب فرهنگ ما نیست، ولنتاین و فرهنگ این چنینی موجبات بالا رفتن طلاق در جامعه می شود .

وی تأکید کرد: غرب حتی با این فرهنگ دچار مشکلات زیادی برای خانواده ها و افزایش نرخ طلاق است، رفتارها این چنینی موجب استحکام خانواده نمی شود و همسر باید احترام همسر را در عمل نگه دارد، باید علی و اولاد علی الگو ‌قرار بدهیم و برای معرفی آن تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به یوم الحسرت (قیامت) گفت: یکی از اسامی روز قیامت یوم الحسرت است روزی که مومنین برای تلاش برای کسب ثواب و رحمت بسیار و گناه کاران از بابت عدم استغفار و توبه خود حسرت خواهند خورد.

وی با بیان اینکه قیامت روز حسرت بوده و در این باره باید تدبر کرد، افزود: دنیا بازیچه لهو ‌و لعب است و افراد متقی باید از دنیا برای آخرت توشه جمع آوری کنند .

امام جمعه ارومیه مردم را به کسب روزی حلال توصیه کرد و گفت: مردم بدانند اگر پولی که از راه حلال به دست نیاورده اند، برای فرزندانشان به ارث بگذارند چنانچه آنها هم آن را در راه خدا هزینه کنند، صاحب مال به خاطر معصیتش در عذاب الهی خواهد بود./936/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات