۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۵۵۵۳۸۰
آیت الله علم الهدی:

فرمان همه پرسی از اختیارات ولی فقیه است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: در اصل ۱۱۰ قانون اساسی، فرمان همه‌ پرسی و رفراندوم از اختیارات ولی ‌فقیه و ولی امر است و طرح این مسأله در سیل چند میلیونی راهپیمایی ۲۲ بهمن چه معنایی دارد؟
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت ‌الله سید احمد علم ‌الهدی، ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم قدرشناس ایران اسلامی در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن امسال، اظهار کرد: از ملت دلاور شجاع مقاوم پایدار در خط انقلاب که برای یک‌بار دیگر در پهنه 40 ساله عمر انقلاب اسلامی ما، اقتدار این نظام و انقلاب را در حمایت ‌های مردمی به دشمنان ما روی کره زمین نشان دادند، تشکر می کنم.

 نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: بنده در خطبه هفته گذشته عرض کردم که راهپیمایی 22 بهمن برحسب فرموده خدا در قرآن کریم که می فرماید«وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغیظُ الْکُفَّارَ وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلاً إِلاَّ کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ»، عبادت است. اگر روی کره زمین هم بگردید، هیچ قدم گذاشتنی به ‌اندازه قدم گذاشتن در راهپیمایی 22 بهمن، کفار را به غیظ نمی‌اندازد.

 نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بابیان این‌ که رسانه‌ های داخلی وابسته به دشمن، گاهی خط استهزا و تمسخر قرآن را پیش می گیرند، خاطرنشان کرد: دیدید چگونه کفار از این قدم ‌های شما به غیظ درآمدند؟ بعضی از جریان‌ها، سایت ‌ها و رسانه ‌های داخلی وابسته به دشمن که وابستگی آن ها به دشمن مورد یقین است، سخن ما درباره این که «راهپیمایی 22 بهمن از مصادیق عباداتی است که خداوند در قرآن ذکر کرده» را بدون این که به آیه مذکور اشاره کنند، مورد استهزا گرفتند.

 وی تأکید کرد: روی کره زمین تنها راهپیمایی که کفار از آن به غیظ می ‌آیند، این راهپیمایی 22 بهمن در ایران است. سایت‌ های وابسته مطلب ما را به حالت استهزا نوشتند و صدای استعماری انگلیس، BBC نیز به نقل از آن ها قضیه را بازنشر داد چرا که دشمن می‌خواهد انقلاب و نظام ما را از قرآن و دین جدا کند. اگر راس می گویید آیه قران را می‌نوشتید و بعد می‌دیدی دلالت دارد یا ندارد.

مردم به خاطر دین و اسلام پای انقلاب ایستادند

آیت ‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این که مردم به خاطر دین پای انقلاب ایستاده اند، گفت: دشمن می ‌خواهد بگوید انقلاب و نظام به دین و قرآن ربطی ندارد اما شما مردم به خاطر دین پای نظام و انقلاب ایستاده اید. 

امام‌جمعه مشهد مقدس، استناد رسانه استعمار انگلیس به اخبار برخی رسانه‌های داخلی را مایه بدبختی دانست و افزود: حتی این که بعضی مسائل از خارج به داخل وارد می‌ شود و رسانه‌ های آنان در داخل کشور، دیکته خارجی را بازنشر می‌دهند مایه بدبختی است، چه رسد به این که خباثت آن ‌قدر بالا گرفته BBC سخن داخلی ها را بازنشر کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دشمن به این نتیجه رسیده است که دینی بودن و اسلامی بودن این نظام شما مردم را وابسته کرده و تا زمانی که شما به این نظام و انقلاب وابسته هستید، نمی‌تواند کاری کند و در نتیجه می خواهد دینی بودن و اسلامی بودن انقلاب و نظام از بین برود. شما دیدید در راهپیمایی 22 بهمن، مردم از مشکلات زندگی‌ شان شکوه داشتند اما درعین‌حال  می‌گفتند «برای حمایت از نظام آمدیم.»

آیت‌ الله علم‌ الهدی تصریح کرد: اگر مردم از مشکلات شکایت دارند، این شکایت از مدیریت‌ ناصحیح برخی مدیران است که نتوانسته اند مشکل مردم را حل کنند و به معیشت آن ها سامان دهند. مردم به خاطر دینی بودن و اسلامی بودن این نظام از آن حمایت می‌کنند حتی کسانی که ظاهر اسلامی نداشتند، آنان می‌گفتند ما در زندگی مشکل داریم ولی برای حمایت از نظام آمدیم.

آیت ‌الله علم ‌الهدی با انتقاد از اظهارات اخیر یکی از مسؤولان اجرایی نظام پیرامون برگزاری رفراندوم، تصریح کرد: مردم دین  و رهبری دینی در این نظام را می‌خواهند و این رهبری را قبول دارند. شما مردم را به اصل 59 قانون اساسی حواله می‌دهید؟ اصل 59 قانون اساسی می‌گوید در مسائل بسیار مهم اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی، با درخواست دو سوم نمایندگان مجلس، به آرای عمومی مراجعه می ‌شود. شما می‌آیید در سیل جمعیت چند میلیونی، اصل 59 را به رخ مردم می‌کشید و رفراندوم را مطرح می‌کنید؟

وی ادامه داد: مردمی که عکس رهبر بالای دستشان است، نظامی که محورش رهبری است، کنار اصل 59 قانون اساسی، اصل 57 قانون اساسی قبل از اصل 59 است که می‌گوید « قوای حاکم در جمهوری اسلامی ایران عبارتند از قوه مقننه، مجریه و قوه قضاییه که زیر نظر ولایت مطلقه امر و امامت امت طبق اصول و قوانین اعمال می‌گردد».

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این‌که فرمان رفراندوم از اختیارات ولی ‌فقیه است، گفت: در اصل 110 قانون اساسی، فرمان همه‌ پرسی و رفراندوم هم از اختیارات ولی ‌فقیه و ولی امر است. واقعاً در این سیل چند میلیونی راهپیمایی 22 بهمن که در حمایت از نظام بر خاستند، سردستشان هم عکس رهبری بود، طرح مسأله رفراندوم در ذهن تداعی می‌کند که شما طرفدار مردم‌ سالاری سکولار هستید./820/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات